Potniška letala so v osnovi namenjena za prevoz ljudi iz enega kraja v drug kraj. Enako nalogo imajo tudi avtomobili. Potniških letal je več vrst in velikosti, kar prav tako velja za avtomobile. V skoraj vseh letalih imamo na voljo različne potovalne razrede, ki ne ponujajo enakega udobja. Ponovno enako velja za avtomobile, ki se lahko kljub istemu modelu med seboj precej razlikujejo zaradi razlik v opremi. In čeprav dve letali omogočata prevoz na isti razdalji v istem času, poznamo nizkocenovne letalske prevoze, ki so zaradi slabše dodatne ponudbe bistveno cenejši kot leti standardnih letalskih družb. In ja, ponovno povsem enako velja za avtomobile, ki so lahko skoraj enake velikosti, podobne moči in skoraj enako hitri, a vendar je razkorak v ceni precejšen. Vse možne razlike z letali smo že občutili na lastni koži, toda tokrat smo vse omenjeno v kratkem časovnem razmiku doživeli tudi pri avtomobilih. Dogodilo se je na testu mazde3 limuzine in citroëna C-elysee. Po eni strani sta si tako zelo podobna, a po drugi tako zelo različna.

Na prvi pogled je takoj jasno, da gre za limuzinski različici avtomobilov. Temu primerna je tudi dolžina, saj je mazda3 dolga 4,46 metra, citroën C-elysee pa 4,43 metra. Skelet je torej skoraj enak, a vendar so hkrati opazne številne razlike pri zunanjem videzu. Mazda je oblikovana po najmodernejših smernicah avtomobilske industrije, marsikatera oblikovna ideja pa je tako dobra, da ji zavidajo celo prestižnejši tekmeci. Nič čudnega, da nam je prijatelj dejal, da se mu ravno limuzinska mazda3 v tem trenutku zdi najlepši avtomobil na trgu, pri čemer ne gre za kakšnega avtomobilskega laika. Drugačna čustva nagovarja citroën C-elysee, ki je bistveno bolj konservativen in zadržan, toda težko bi trdili, da je dolgočasen. Do enakih ugotovitev pride uporabnik pri ocenjevanju notranjosti. Mazda3 je mladostna, živahna in izzivalna, s čimer se je znašla v številnih izborih za najlepšo oblikovano armaturno ploščo, medtem ko je citroën C-elysee bolj minimalističen, preprost in tudi malce cenen pri materialih. Vseh stikal je bistveno manj, a je zato uporabniku vse takoj razumljivo. Najbolj pri tem slogu izstopata tipki za odpiranje oken, ki sta na sredini komandnega pulta.

Toda videz nikakor ni vse. Pomembna je tudi uporabnost. Več prostora za potnike je v citroënu C-elysee, še posebno na zadnjih sedežih, medtem ko lahko zadaj v limuzinski mazdi3 udobno sedijo le otroci. No, po drugi strani ima mazda bolj udobne sedeže, saj potniki na njih lažje najdejo optimalen položaj. Avtomobila sta si ponovno zelo podobna pri rezervoarju za gorivo, kajti loči ju zgolj en liter (mazda 51 litrov – citroën 50 litrov), a sta si spet zelo različna pri prtljažnem prostoru. Pri mazdi3 limuzini boste namreč vanj spravili za 350 litrov prtljage, kar je izjemno malo v primerjavi s citroënom C-elysee, ki vase spravi za 506 litrov prtljage.

Uporabnost pa se odraža tudi pri motorju. Močnejša je mazda3 limuzina, ki ima dvolitrski bencinski agregat s 120 konjskimi močmi (88 kW), medtem ko ima citroën C-elysee 1,6-litrski bencinski motor s 115 konjskimi močmi (85 kW). Razlika ni velika, vendar ima mazda večji navor kot citroën (210:150), kar pripomore k večji odzivnosti do stotice (8,8:9,4 v sekundah) in tudi višji končni hitrosti (198:188 km/h). Toda podatki so eno, občutki drugo. Seveda ni mogoče skriti navdušenja nad močnejšimi motorji, ki omogočajo bolj športno vožnjo, kot je v tem primeru mazda3, toda ob danih zmožnostih je tudi citroën C-elysee povsem zadovoljiv primerek, v katerem se bo vsak voznik ob spoštovanju cestnoprometnih predpisov počutil povsem zadovoljivo. Drugače je ob hitenju in agresivni vožnji, saj se C-elysee v takšnih pogojih precej nelagodno nagiba. Pogrešali smo tudi šesto predstavo, s katero bi imel Citroënov primerek zagotovo manjšo porabo, kot je bila testna 7,1 litra na sto prevoženih kilometrov. Bolje se je v tem pogledu odrezala mazda3 limuzina, v kateri smo imeli ob zmerni vožnji 6,9 litra porabe. Več pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si