Simbol Japonske je tudi avtomobilska znamka Toyota, ki prav tako postaja vse bolj zahodna. Novega Toyotinega yarisa so denimo skoraj v celoti razvili v Evropi, čeprav gre za enega najbolj globalnih in prodajanih artiklov Toyote. Yaris je torej doživel podobno usodo kot suši, toda kljub temu ni noben slučaj, da je bila mednarodna predstavitev novega avtomobilskega malčka v Düsseldorfu. V tem nemškem mestu je namreč največja japonska kolonija v Evropi, zato ne manjka restavracij s sušijem, ki jih vodijo Japonci. In če se javnosti predstavi yarisa, ki je najbolj evropski do sedaj, potem je logično, da je to v mestu, kjer ga lahko občuduje največ japonskih rojakov.

Brez dvoma so imeli kaj videti. Prenovljeni yaris hipoma pritegne pozornost predvsem s sprednjo masko, kjer je opazen vzorec x, toda bistveno manj kot denimo pri manjšem bratu toyoti aygu. Kljub prenovi je yaris zadržal prepoznavno obliko, saj so razvojniki še vedno želeli obdržati prepoznavne linije, po katerih vsak hitro ugotovi, za kateri model gre. Še kanček več novosti je v notranjosti, predvsem pri materialih, saj so prijetnejši na otip in tudi modernejšega videza. Predvsem to velja za komandno ploščo, ki je mehkejša in debelejša, in za barvne kombinacije sedežev (nam je bila najbolj všeč črno-rdeča). Kljub vsemu gre pri videzu novega yarisa za podoben princip kot pri sušiju – precej enostavne sestavine, ki pa so uporabljene inovativno in privlačno. Toda drugače niti ni moglo biti, saj je Toyota v novega yarisa investirala 85 milijonov evrov in porabila 570.000 delovnih ur.

Na slovenske ceste bo yaris zapeljal avgusta, v 3,95 metra dolg avtomobil pa se lahko spredaj spravijo potniki vseh velikosti. Obilo prostora je tudi za volanom, medtem ko nekaj prostora sovozniku vzame izboklina armaturne plošče. Razumljivo je tesneje v drugi vrsti, a tudi zadaj bodo lahko sedeli ljudje z malce krajšimi nogami. Zaradi svoje velikosti je yaris ustvarjen predvsem za mestno vožnjo, kjer se izvrstno znajde s svojo okretnostjo. Na daljših poteh bo največ voznih užitkov omogočil 1,4 litrski dizelski motor (90 KM/66kW), saj ima od motorjev v ponudbi največ navora (205 pri 1800–2800). V paleti sta še dva bencinska agregata – enolitrski z 69 konjskimi močmi in 1,4 litrski z 99 konjskimi močmi. Seveda pri Toyoti ne gre brez hibrida, ki skupno zmore 100 konjskih moči.

Pri Toyoti izpostavljajo tudi informacijski vmesnik, ki je na voljo v dvajsetih različnih jezikih. V Sloveniji bosta od oktobra naprej na voljo tudi aplikaciji Aupeo in Coyote. Prva bo koristila odvisnikom od glasbe, druga pa prehitrim voznikom, saj jih bo opozarjala na vse mogoče radarske kontrole. Oba sistema sta bila na preizkusu tudi v Düsseldorfu in delovala sta brezhibno. Malce več težav je bilo pri navigacijskem sistemu, ki si po vnovičnem zagonu ne zapomni destinacij, ki so bile najdene v preteklosti.

Vse omenjeno ima tudi svojo ceno. Vstopni model v Slovenijo bo šibkejši bencinar, ki bo na voljo od 10.200 evrov naprej. Opremskih paketov bo pet in naj bi ponujali več kot v preteklosti.

Več fotografij na www.dnevnik.si