Da bi šlo vse skupaj še dlje, smo med vožnjo s twingom in aygom kaj hitro prišli še do ene njune povezave z besedno zvezo »go go«. Ko smo se z njima vozili po mestnih cestah in uličicah Ljubljane (večino časa) in Trsta, sta bila avtomobila živahna, odzivna, okretna in spretna, skratka v mestu sta se znašla tako dobro kot »go go« plesalke v nočnih barih, v katerih zabavajo občinstvo. Ker sta ob tem oba malčka z novo generacijo izjemno privlačna avtomobilčka, sta redno skrbela za obračanje pogledov in kazanje s prstom v stilu: »Poglej, tak avto imel(a) bi tudi jaz.« Da, 3,59 metra dolgi twingo in 3,46 metra dolgi aygo sta idealna mestna avtomobila, idealna za drugi avto pri hiši, v katera se za silo za kratke mestne razdalje ne nazadnje lahko spravi vsa družina in za nameček v 188-litrski twingov in 168-litrski aygov prtljažnik pospravi nekaj vrečk z nakupov v trgovskih središčih. Pri čemer je renaultov prtljažnik do uporabnika prijaznejši – pa ne samo zaradi 20 dodatnih litrov, ki so sicer po eni strani ob podatku, da gre za daljši avtomobil, logični, po drugi pa ob podatku, da ima pod njegovim dnom twingo v zadku še motor (!), niti ne toliko. Glavno vlogo namreč odigra oblika prtljažnega prostora, predvsem z odprtino poravnano dno, ki precej olajša odlaganje prtljage, medtem ko moramo pri aygu to odložiti v precej globoko in ozko »luknjo«.

Ko smo že pri »luknji«: zaradi velikosti avtomobilov (poleg omenjene dolžine je twingo širok 1,64, aygo pa 1,61 metra) smo imeli v mestu občutek, da ju lahko spravimo prav v vsako. Pri čemer v prid aygu govori še nekaj dolžinsko-širinskih centimetrov manj, v prid twingu pa za druge avtomobile tako rekoč nedosegljiva okretnost: premer njegovega obračalnega kroga namreč znaša vsega 8,6 metra, medtem ko je pri aygu 10,2 metra. V praksi se je twingova okretnost pokazala v naši domači ulici, v kateri je bil to prvi avtomobil, s katerim nam je uspelo obrniti v eni potezi brez manevriranja naprej in nazaj. Zares dobra lastnost, ki v mestih pride še kako prav!

K temu seveda pripomore zasnova z že omenjenim motorjem v zadku in pogonom na zadnji kolesni par. Seveda je bila prva asociacija legendarni fičko, le da se pri omenjenem povezave tudi končajo. Prtljažni prostor boste namreč spredaj iskali zaman, že omenjeni več kot solidni se skriva zadaj, nad motorjem. Twingo nas je presenetil tudi z bogato odmerjenim prostorom v notranjosti, tudi za volanom ga je za višjerasle končno več kot dovolj. Očitno so se pri Renaultu zgledovali po prvi generaciji twinga, ki je ob svoji majhnosti blestela prav z bogato odmerjenim prostorom v notranjosti. Aygu se tukaj pozna, da je od twinga nekaj manjši, a nikakor ne bi mogli zapisati, da za svojo velikost ne ponuja dovolj prostora. Oba avtomobila tudi pri voznikovem delovnem prostoru, tako kot pri zunanjosti, kažeta svojo zabavno-igrivo nrav, pri čemer se boste morali navaditi na veliko trde plastike – malčka sta pač prijazna tudi do denarnice, pri čemer je občutek kakovosti v aygu na malce višji ravni.

No, prav nič igrivo-zabavna pa nista malčka, ko zapustita svoj naravni mestni habitat in se odpeljeta na avtocesto. Njuna litrska bencinska trivaljnika, podprta s petstopenjskima ročnima menjalnikoma in enim konjem več (twingo) oziroma manj (aygo) od 70 (52 in 51 kilovatov), tam namreč hitro poklekneta. Kolikor je bila vožnja z njima v že omenjenih Ljubljani in Trstu užitek, je bila vmesna pot pravo nasprotje temu. Nekaj o tem povedo že številke (pospeška do stotice 14,5 sekunde pri twingu in 14,2 pri aygu, končni hitrosti 151 in 160 km/h), a tudi teh se v praksi, ko sta v avtu na primer dva človeka in kakšen kos prtljage, niti slučajno ne da doseči. Pri čemer je aygo tu vseeno kar občutno prijaznejši, twingova prednost pa je, če boste z njim seveda večkrat na avtocesti, da lahko pri njem izberete za 19 konjev močnejši motor. Pritiskanje na plin do dna, da smo, če le malce karikiramo, pri twingu sploh vozili po omejitvi (130 km/h), se je tako poznalo tudi pri porabi, ki je v mešanem ciklu znašala kar 6,6 litra, pri aygu pa okroglih 6, medtem ko je bila samo v mestu celo kakšen deciliter nižja.

Zelo dobro opremljena testna renault twingo SCe 70 dynamique in toyota aygo 1,0 VVT-i X-clusive sta si blizu tudi pri ceni: 10.990 evrov boste odšteli za prvega, 10.360 za drugega. Več pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si