Imeli smo nasprotujoče si občutke. Po eni strani smo bili navdušeni, po drugi nas je pekla vest. Pa čeprav nismo naredili nič hudega. Bili smo samo ob pravem času na pravem mestu. Kot nekoč, pred dobrima dvema desetletjema, ko smo vrgli trnek in nanj ujeli črnolaso lepotico, ki jo je nato večina naših prijateljev podoživljala v erotičnih sanjah...

Tokratna lepotica (ali natančneje lepotici) je bila prav tako nekaj posebnega in zlahka smo si predstavljali, da bi postala del našega življenja. Če bi... Če bi živeli v nekih drugih časih, v katerih so bile socialne norme na višji ravni ter revnih, lačnih in brezposelnih (skorajda) nismo poznali. Ker pa sta besedi recesija in pomanjkanje postali del našega vsakdanjika, se je bilo toliko težje sprijazniti z dejstvom, da smo za volanom obeh lepotic dregali v sršenovo gnezdo. In tega, da bi bili v središču pozornosti, kjer koli bi se z novima »prijateljicama« pojavili, in bi izpadli kot nastopači, ki jim kljub zaostrenim gospodarskim razmeram ni mar, če za štirikolesnika odštejejo več, kot povprečni Slovenec zasluži v treh letih, si resnično nismo želeli. Pa čeprav s tem obema delamo veliko krivico.

Znamki Mercedes-Benz in Audi sta že desetletja sinonim za razkošno življenje, njuni štirikolesniki pa ponujajo nekaj več – predvsem udobja in tehnoloških dobrot. In njuna športna terenca GLA in Q3 seveda nista nikakršna izjema. Vanju se boste zavoljo mišičaste postave zaljubili na prvi pogled, ljubezen pa bo postala še močnejša, ko ju boste začeli uporabljati. Za oba velja, da sta v paleti najmanjša, kar jih ponujajo. Prevedeno v centimetre to pomeni dolžino okoli 4,4 metra, pri čemer je GLA dva centimetra daljši in Q3 dva centimetra krajši. Na cesti dolžina zagotavlja zgledno okretnost tudi tedaj, ko je voznik na preizkušnji med manevriranjem v mestu, po drugi strani pa je prostora dovolj, da se četverica poda tudi na nekoliko daljšo pot, saj prtljažnika z dobrimi 400 litri (mercedes 421 in audi 460) zlahka pogoltneta štiri potovalke.

Testneža sta bila pisana na kožo lastniku, ki ceni ugodno razmerje med zmogljivostmi in ekonomičnostjo. GLA je premogel štirivaljnik s pljučno prostornino 2,1 litra, ki se mu po žilah pretaka črna kri. 170 konjičkov (125 kW) je pripravljenih, da jih spravite v dir. Če boste hoteli, boste na cesti med hitrejšimi (maksimalna hitrost 215 km/h), hkrati pa je zaloge moči dovolj, da boste zlahka prehiteli kakšnega nedeljskega voznika, ki za volanom napol spi. Češnja na torti štirikolesno gnanega GLA pa je gotovo 7-stopenjski samodejni menjalnik – miren in hiter, voznik pa mu lahko ukazuje tudi z ušesoma za volanskim obročem. Testni Q3 žal ni premogel podobno sanjske kombinacije. Imel je zgolj 140 konjičkov (103 kW), ki jim pri hitrostih nad 160 km/h (maksimalnih 199 km/h) začne pojemati sapa, manj udobja je zagotavljal tudi 6-stopenjski ročni menjalnik. Oboje zlahka izboljšamo in nadgradimo: 2-litrski dizel je namreč naprodaj tudi v močnejši različici s 177 konji in samodejnim menjalnikom S-tronic, kar pa audi podraži za slabih sedem evrskih tisočakov, a je doplačilo – glede na izkušnje tega motorja in menjalnika iz nekega drugega modela iste znamke – vredno vsakega evra. Tako GLA kot Q3 pa pozitivno presenetita pri porabi, pa čeprav je njuna teža okoli 1,6 tone. Povprečna poraba prvega je bila 6,8 in drugega 6,5 litra, kar zagotavlja izdaten doseg z enim polnjenjem, ki je pri GLA 820 (posoda za gorivo 56 litrov) in Q3 celo 980 kilometrov (64 l).

In še nasvet: če se odločite, da boste uveljavili svojo željo po športnosti, ne pozabite na sopotnike, ki bodo seveda kričali po udobju, saj si ne želijo vloge krompirja, ki ga premetava sem in tja med hitro vožnjo po serpentinah. Načeloma godrnjanje ni na mestu, saj so pri obeh zadaj centimetri tako za kolena kot glavo najbolje dveh potnikov izdatno odmerjeni. Še najbolj zoprno pa postane, ko se voznik odloči, da športni terenec preizkusi zunaj utrjenih cestišč. Ohranili smo trezno glavo, delovanje štirikolesnega pogona pa smo preizkusili na blatni cesti med vinogradi Istre, kjer zanj ni bilo težav. Razvojnikom smo obenem verjeli na besedo, da sta sposobna še veliko več. Čeprav smo prepričani, da tega ne bo nikoli preizkusilo 99 odstotkov petičnežev za volanskim obročem.

Zakaj petičnežev? Pogled na cenik izda, da je za mercedes GLA 220 CDI 4matic treba odšteti 37.900, za audi Q3 2,0 TDI quattro pa 33.840 evrov. Sicer sta opremi obeh tako na področju varnosti (zračne blazine in zavese, ABS, ESP...) kot udobja (električni paket, radio s CD, klimatska naprava, tempomat, potovalni računalnik...) skorajda popolni, a je na več straneh formata A4 dolgem seznamu doplačil kopica bombončkov, ki štirikolesnika z lahkoto podražijo še za nekaj tisočakov. Več pa v sklepu.