Novi Smartov model forfour bo dolg 3,49 metra in bo tako 80 centimetrov daljši od modelov fortwo. Izhodiščna cena zanj bo postavljena pri 11.000 evrih, v prodaji pa bo od 22. novembra, poročajo tuje tiskovne agencije.

Šest centimetrov krajši in 1000 evrov cenejši

Smart forfour bo tako šest centimetrov krajši in 1000 evrov cenejši od štirisedežnega konkurenčnega modela 500, ki sodi pod okrilje italijanske avtomobilske družbe Fiat. Konkurenta bo imel tudi v modelih nemških avtomobilskih družb Volkswagen in Opel - slednji je v lasti ameriškega avtomobilskega proizvajalca General Motors - up! in adam.

Smart se je sicer s štirisedežnikom v preteklosti že poizkusil, a pri tem ni bil uspešen. Vozilo je izdelal na podlagi modela colt japonskega avtomobilskega proizvajalca Mitshubishi Motors. Projekt je leta 2006 opustil po vsega dveh letih.

Daimler se je, da bi se izognil napakam iz preteklosti in znižal stroške, pred časom povezal s francoskim avtomobilskim velikanom Renault. Forfour in novi fortwo sta bila tako razvita skupaj z novim Renaultovim twingom in imata 75 odstotkov enakih delov.

Forfour bo za cel svet proizvajal novomeški Revoz

Forfour bo za cel svet proizvajal prav novomeški Revoz, medtem ko bodo novega fortwo sestavljali v Daimlerjevi tovarni v Hambachu v Franciji.

Proizvodna linija v Novem mestu bo del investicijskega projekta Edison, skupaj vrednega 450 milijonov evrov. Slovenija je zanj skupaj 22,5 milijona evrov subvencij, ki jih bo podjetje v prihodnjih letih prejemalo na podlagi predloženih dokazil. Časnik Finance danes piše, da bo forfour Revozu prinesel pol milijarde evrov.

Prodaja te znamke ne izpolnjuje pričakovanj

V Daimlerju upajo, da jim bo sodelovanje z Renaultom pomagalo znamko Smart znova narediti dobičkonosno. Prodaja avtomobilov te znamke namreč ne izpolnjuje pričakovanj. Smart fortwo ni nikoli dosegel prodajnega cilja 200.000 vozil letno. Leta 2008 je bilo prodanih 140.000 teh avtomobilov, lani pa že manj kot 100.000.

Trg mestnih avtomobilov naj bi bil sicer zelo perspektiven. Glede na to, da se urbano prebivalstvo povečuje, bi se lahko prodaja mestnih vozil do konca desetletja okrepila za 35 odstotkov na okoli 6,2 milijona, so ocenili v IHS Automotive.