Povsem samostojnih avtomobilov, ki bi nas na ukaz prepeljali od točke A do točke B, še dolgo ne bomo videli v običajnem prometu, kar pa še ne pomeni, da razvoj v tej smeri ne poteka. Ustrezna tehnologija bo namreč že kmalu na voljo, a nato ji bo treba prilagoditi infrastrukturo in seveda zakonodajo.

Ne glede na to, kaj vse ima vaš avtomobil vgrajeno, kako se bo obnašal na cesti in reagiral, boste še vedno vi tisti, ki boste prvi morali odločiti, ali ste na cesti varni ali ne. Ti sistemi namreč niso vsemogočni in niso nobena pametna potuha, so pa lahko v veliko pomoč. Kajti vsi delamo napake, tudi tehnika.

Delno avtonomna vožnja je danes že mogoča, torej da avtomobil prevzame stvari v svoje roke s ciljem, da bo kar najbolje obvaroval potnike in jim omogočal udobno vožnjo, a na drugi strani vsi ti sistemi voznika opozarjajo tako ali drugače, da je nekaj narobe z njegovo vožnjo. In na koncu mora biti voznik tisti, ki da prvi signal tehniki, kaj naj naredi.

A vsa ta tehnologija ne pomaga veliko, če je ni v čim širšem prometu, tako rekoč v vsakem avtomobilu. Nekoč je bil sistem zaviranja ABS rezerviran za najdražje, danes skorajda ni več avtomobila brez tega dodatka. Po isti poti gre sistem stabilnosti ESP in po tej poti bodo šli tudi drugi sistemi. Zavedati se namreč moramo, da smo na cesti varni toliko, kolikor sami poskrbimo zase in kolikor drugi poskrbijo za nas. Zato več ko bo na cestah avtomobilov s tako opremo, večja bo verjetnost, da se nesreča sploh ne bo zgodila in da jo bosta skupaj preprečila oba potencialna soudeleženca. Skupaj smo močnejši v tem primeru ni le puhla krilatica.