Ko je vozilo pred nami končno prišlo na vrsto, je iz avtomobila stopila sovoznica, poprijela za ročico in z bencinom napolnila rezervoar. Voznik je medtem zadevo plačal in precej hitro sta se odpeljala. Enak postopek smo ponovili še sami, ko smo se le malce naprej, na istem avtocestnem počivališču, namenili okrepčati v bližnji restavraciji, pa smo na parkirišču opazili isti nizozemski par, a v popolnoma drugačnem razpoloženju. Moški je krilil z rokami in se drl na žensko, ki se je brezupno držala za glavo. Ko so videli naš očitno začuden pogled, so nam razlago malce nenavadnega dogodka kar sami ponudili člani druge nizozemske družine s prikolico, ki je bila z omenjenim parom družno namenjena na Obalo. »Natočila je napačno gorivo. Bencin namesto dizla. Avto je kaput. Se zgodi,« nam je z rahlo šepetajočim glasom in izrazom na obrazu, po katerem bi lahko sklepali, da ga vse skupaj celo malce zabava, razložil možakar.

No, prepričani smo, da se mu, če je seveda pokazal toliko kolegialnosti in počakal, da je omenjeni par zagato rešil, kar je v najboljšem primeru vzelo nekaj ur, že kmalu vse skupaj ni zdelo prav nič zabavno. Je pa treba dodati, da avto verjetno ni bil popolnoma »kaput«, a so se očitno že pojavile prve težave – Nizozemec je z njim namreč prevozil morda 60 metrov, kar je bila vsaj mala sreča v nesreči. Precej večja škoda bi nastala, če bi napako odkril kasneje – velja namreč, da dalj časa ko se vozimo z napačnim gorivom, večja je škoda. Seveda bi bilo še neprimerno bolje, če bi jo odkril nemudoma in poklical vlečno službo, še preden je sploh speljal. V tem primeru lahko »čiščenje avtomobilskega želodčka« stane okoli sto evrov, če speljete, pa v skrajnih primerih popravilo stane tudi nekaj tisoč evrov.

A to, da pride do napake, odkrijejo le redki – na Petrolu so pred časom razkrili, da pride do takšnih dogodkov v povprečju trikrat na mesec, pri AMZS pa so lani v poslovnih enotah obravnavali 1090 tovrstnih primerov. Tudi če se na vseh drugih bencinskih servisih zgodi še dvakrat toliko napak, je razlika torej gromozanska in seveda nastane zaradi tega, ker ljudje običajno šele pozneje ugotovijo, da so natočili napačno gorivo. V veliki večini primerov, tako kot tudi v zgoraj opisanem, se zgodi, da namesto dizelskega natočimo bencinsko gorivo, obrnjenih primerov je, logično (večja ročka, manjše grlo), več kot 20-krat manj. Je pa pri njih škode manj, saj bencin dizelskemu motorju škodi precej bolj kot dizel bencinskemu. In še v tolažbo, če se je kaj podobnega primerilo tudi vam: napako pri točenju napačnega goriva v državah Evropske unije vsako leto naredi približno milijon voznikov, vsaj enkrat v življenju pa se primeri vsakemu petemu vozniku.