Višina letne dajatve za motorna kolesa se bo medtem zvišala za okoli 10 odstotkov, za tovorna vozila pa se bo dvignila tako, da se bodo spremenili kriteriji upoštevanja emisijske lastnosti vozil. Gre sicer že za drugo zvišanje dajatve v manj kot letu dni. Registracija vozil se je nazadnje podražila lani novembra.

Lastniki osebnih vozil s prostornino motorja manjšo od 1350 kubičnih centimetrov bodo morali po novem namesto 55 evrov plačali 62 evrov. Tisti, ki imajo avtomobile s prostornino med 1350 in 1800 kubičnimi centimetri, teh je registriranih največ, bodo morali po novem odšteti 96 evrov, kar je 11 evrov več kot doslej.

Lastniki vozil v razredu od 1801 do 2500 kubičnih centimetrov bodo morali namesto 135 evrov plačati 153 evrov. V razredu od 2501 do 3000 kubičnih centimetrov se bo dajatev zvišala z 250 na 282 evrov, v razredu od 3001 do 4000 kubičnih centimetrov s 400 na 452 evrov in pri vozilih s prostornino motorja nad 4000 kubičnih centimetrov s 500 na 565 evrov.

Lastniki motornih koles s prostornino motorja do 125 kubičnih centimetrov bodo morali po novem namesto 12 evrov plačati 13 evrov. Tisti, ki vozijo motorje s prostornino med 125 in 250 kubičnimi centimetri, bodo morali namesto 19 evrov odšteti 21 evrov. Za motorna kolesa s prostornino med 500 in 1000 kubičnimi centimetri se dajatev s 26 evrov dviga na 29 evrov, za tista nad 1000 kubičnih centimetrov pa s 30 na 33 evrov.

Pri tovornih vozilih pa ministrstvo ne predlaga splošnega zvišanja dajatve, a naj bi se dodatne prihodke s tega naslova zagotovilo s spremembami pri upoštevanju emisijskih lastnosti motorjev pri izračunavanju letne dajatve.

Za najbolj napredna emisijska standarda Euro 6 (VI) ter Euro 5 (V) se ohranja ureditev, po kateri je letna dajatev za takšna tovorna vozila nižja za 35 oziroma 25 odstotkov. Vozila s standardom Euro 4 (IV) naj po novem ne bi bila več upravičena do 12,5-odstotnega znižanja dajatve, temveč jo bodo morala plačati v celoti.

Za vozila s standardom Euro 3 (III), za katera je bilo do zdaj treba plačati polno ceno, bo po novem veljal 10-odstotni pribitek. Za vozila s standardom Euro 2 (III) se pribitek zvišuje s pet na 20 odstotkov, za vozila s standardom Euro 1 (I) z 20 na 30 odstotkov, za okoljsko najbolj sporna vozila pa s 30 na 40 odstotkov.

Vlada ocenjuje, da se bo zaradi načrtovanih sprememb z naslova te dajatve letos nateklo za šest milijonov evrov več prihodkov oziroma skoraj 138 milijonov evrov, prihodnje leto pa naj bi se z dajatvijo zbralo za 15,3 milijona evrov več sredstev.