No, v našem primeru videz ni in je varal. A najprej o prvem – ko smo na testno vožnjo prejeli fiata 500L trekkinga in malce za njim še renaulta capturja, nas je njun videz nemudoma prepričal do te mere, da smo vanju sedli z užitkom. Fiatov primerek s sodobno reinkarnacijo retrostila, ki smo ga bili sicer vajeni že z modela 500L, a ga s terenskimi potezami olišpani trekking naredi še bolj vpadljivega in atraktivnega, Renaultov pa, ravno nasprotno, s futurističnim videzom, ki spominja na vozila iz znanstvenofantastičnih filmov, v katerih prikazujejo vožnjo po opustošeni, postapokaliptični Zemlji prihodnosti. Skratka, povsem različna oblikovna pristopa k avtomobilu, ki ga še najbolje opiše beseda »križanec«. Pri čemer naletimo še na en drugačen pristop: 500L trekking je namreč terenska izpeljanka malega enoprostorca 500L, captur pa, morda malce manj neposredno, terenska izpeljanka priljubljenega clia. A je seveda pri tem besedo »terensko« treba jemati z rezervo – oba sta namreč resda avtomobila terenskega videza in tudi »terenskega«, malce višjega položaja za volanom, resnejše ambicije za vožnjo po zahtevnem terenu pa bi jima težko pripisali. Če že komu, prej trekkingu – ta premore posebno funkcijo »traction +«, ki pomaga pri vožnji v malce težjih razmerah (blato, sneg...). Da po »terenskosti« ne izstopata, priča tudi dejstvo, da ne en ne drugi v nobeni različici nista na voljo s štirikolesnim pogonom.

A to njunih morebitnih kupcev od nakupa ne bo odvrnilo. Konec koncev gre bolj za mestni vozili, tudi zavoljo velikosti, saj captur v dolžino meri 4,12, 500L trekking pa 4,27 metra, a slednjemu pri okretnosti in manevriranju zelo pomaga že znana fiatova funkcija »city«, ki precej olajša sukanje volana. In ko smo že pri velikosti, dodajmo, da imata kljub dolžinski meri v korist fiata enako medosno razdaljo (2,61 metra). Kar pa spet ne pomeni, da sta enako prostorna. V trekkingu je prostora namreč kar občutno več, res pa je, da so to dosegli tudi na račun manjših sedežev, ki so posledično manj udobni kot pri capturju. Manj je razlike v prtljažniku, saj ima fiatov v osnovi prostornino 412 litrov (in se poveča do 1480 litrov), renaultov pa 377 (1235 litrov).

Položaj za volanom je pri obeh tisti, ki ga mnogi navajajo kot razlog za nakup takšnega avtomobila – sedi se visoko, preglednost je odlična, pravega položaja pa ni težko poiskati. Pri obeh si pohvalo zasluži tudi razporeditev stikal in gumbov, med vožnjo pa pridemo do točke, ki smo jo omenili na začetku – da videz lahko vara. Obema avtomobiloma bi namreč mnogi zaradi robustnosti pripisali visoko porabo in izpuste škodljivih plinov, nekateri nepoučeni bi jima celo samo na podlagi videza prepovedali vstop v mestno središče. Pa čeprav oba porabita komaj nekaj malega čez 6 litrov dizelskega goriva na 100 kilometrov (captur 6,1, 500L 6,3) in sta tudi do okolja precej prijazna – pri renaultu za to poskrbi 90 KM (66 kW) v 1,5-litrskem dizlu v kombinaciji s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom, pri fiatu pa 105 konjev (77 kW) v 1,6-litrskem dizelskem motorju v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Bržčas je omenjena razlika v moči tudi razlog, da je trekking bolj poskočen (do stotice pospeši v 12 sekundah in doseže najvišjo hitrost 175 km/h), a tudi s capturjem (13,1 sekunde, 171 km/h) pomanjkanja ne boste občutili.

Solidno opremljeni renault captur dCi 90 expression po ceniku stane 16.890 evrov, še bogatejši fiat 500L trekking pa 20.900.

Več fotografij na www.dnevnik.si