Nekoč je bil svet menda urejen. Evropejci in Američani so izdelovali avtomobile, Japonci so jih bolj ali manj uspešno kopirali, Korejci še niso vedeli, kaj je to avtomobil. In potem… Potem so prišli novi časi. Evropsko-ameriški primat je začel kopneti kot sneg na soncu, kljub njihovim dobrim in zanimivim ter tehnično naprednim avtomobilom so Japonci dobivali vedno več vetra v svoja jadra. In korak za korakom začeli avtomobile prilagajati globalnemu okusu. Še razvajeni Evropejci so jih nato vzeli za svoje. A glej ga zlomka, tako enim kot drugim pa so za hrbtom Korejci pridno tuhtali in se učili. In se dobesedno nenadoma pojavili tam, kjer se nekako po »naravnih zakonih« ne bi smeli.

Kia je eden od primerov, kako lahko korejski avtomobilski duh uide iz stekleničke, in to v veselje vedno večjega kroga kupcev po vsem svetu. Vsak njihov nov model je boljši, zanimivejši, naprednejši, Tak, kot mora danes biti. Če bi lahko rekli, da so se Korejci v prvi vrsti učili od Japoncev, ne bom pretiravali, če rečemo tudi, da so učenci ujeli, če ne že na nekaterih področjih tudi prehiteli učitelje.

Zakaj? Ker si s primerom kie carens lahko to tudi zelo dobro predstavljamo. Toyotin verso je namreč neke vrste zgled, a Kia ga je z novim carensom le še nadgradila. Verso je po svoji dolgoletni zgodbi seveda avtomobil, ki v segmentu enoprostornikov igra vlogo, ki ni zanemarljiva. 4,46 metra dolgi verso je vsekakor avtomobil, ki zna biti zanimiv tudi zaradi svoje konfiguracije (za doplačilo 600 evrov je na voljo par sedežev v tretji vrsti) in obvladljivih zunanjih mer ter seveda udobja, ki ga ponuja. Poleg tega njegov prtljažnik meri 484 litrov, kar je več kot omembe vredna številka. Carens na drugi strani je novinec, ki je s 4,52 metra celo za malenkost daljši, kar se mu pozna pri notranjosti, pri prtljažnih litrih pa je celo bolj radodaren, 536 litrov meri v petsedežni konfiguraciji (sedemsedežna za doplačilo 800 evrov). In tudi sicer deluje na prvi pogled bolj kompaktno, celovito, oblikovno vseeno bolj izrazito in sveže kot verso, ker je konec koncev vseeno tudi malce novejši.

Nihče od njiju sicer ne more skriti izvora, a carens vseeno nekako bolj pade v oči. In se tako tudi pelje. Kompaktno in udobno. Verso pri tem sicer ne zaostaja veliko, tudi pri njem udobja ne manjka, v notranjosti pa je nekoliko manj konservativen kot carens. Kar pa zahteva malce privajanja. Gumbov in stikal ni preveč, zamerimo lahko le kar preveliko občutljivost pri zagonu. Zakaj? Ker mora voznik zares do konca pohoditi stopalko za sklopko, tako rekoč skozi dno vozila, da ga uboga zaganjalnik s pritiskom na gumb. Dokler voznik tega ne ugotovi, pa se lahko gresta z avtomobilom malce slepih miši. Carens na drugi strani je v notranjosti oblikovan malce bolj daljnovzhodno, kar pa ni nič slabega, poleg tega pa njegova klasika ne moti v ničemer. Le voznik bi znal kakšen trenutek negodovati nad skoraj predolgim sedalnim delom sedeža, a tudi to je le stvar navade.

Tudi pri tehniki so zadeve podobne. Oba motorja se ponašata s približno enako močjo, carens s 115 in verso s 112 konjiči, oba poganjata sodobna dizelska motorja (1,7-litrski Kiin in 1,6-litrski Toyotin), ki sta ravno dovolj zmogljiva, da vas ne bosta pustila na cedilu. Delujeta mirno, uglajeno, ravno dovolj živahno za spodobno civilno vožnjo (carensov pospešek do stotice je 13 sekund, maksimalna hitrost 181 km/h, pri versu sta podatka 12,7 in 180). In ob vsem tem sta tudi zmerno varčna, pri čemer je carensov celo malo bolj spoštljiv do voznikove denarnice. Verso je namreč popil 6,7, carens le 6,1 litra goriva na 100 kilometrov. Podobno spoštljiv je tudi do voznikove desne roke, saj je njegov 6-stopenjski ročni menjalnik hiter in natančen, medtem ko bi pri versovem prav tako s 6 stopnjami vseeno pričakovali za odtenek več sodelovanja. A kot rečeno, kriterije za vsakodnevno vožnjo oba izpolnjujeta v celoti.

In potem je tukaj še cena. Da, tisti del, pri katerem kupci posebej strižejo z ušesi, v obeh primerih pa sta tako carens kot verso vse prej kot poceni. Carens je s 25.950 evri vseeno šel za korak predaleč. Saj ni kaj, avtomobil je dober, a skoraj 26 tisočakov… Hmm, tukaj nihče ne prehiteva nikogar, saj tudi verso stane 25.500 evrov. K sreči so tukaj še popusti, pri carensu okoli 2000 in versu prav tako 2000 evrov. Oba sicer ponujata veliko, carens v paketu opreme family, ki je tudi edini, ki je na voljo, potnike razvaja z vsemi udobnostnimi (dvopodročna klima, radio, tempomat, potovalni računalnik, električni pomik šip in zunanjih ogledal, 16-palčna platišča...) in varnostnimi dodatki (ABS, ESP, dežni senzor, zračne blazine in zavese), verso pa v paketu opreme sol nudi še več, in sicer parkirne senzorje in kamero, pametni ključ, ogrevana prednja sedeža in 17-palčna platišča. Drugo z drugim, verso je za nižjo ceno po ceniku celo bolje opremljen kot carens. Več v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si