Decembrski medletni padec je bil največji decembrski padec po letu 2008, pri čemer pa Združenje evropskih avtomobilskih proizvajalcev (ACEA) opozarja, da sta bila decembra lani v povprečju dva delovna dneva manj kot decembra 2011. Decembra je bilo sicer v uniji registriranih 799.407 novih osebnih vozil.

V celotnem lanskem letu so v sedemindvajseterici registrirali malo manj kot 12,054 milijona novih avtomobilov oziroma najmanj po letu 1995. Številka je za 8,2 odstotka nižja od 2011, kar je največji letni padec po 16,9-odstotnem krčenju v letu 1993.

Še večji letni padec je zabeležila Slovenija, kjer je bilo lani po podatkih ACEA registriranih 48.648 novih osebnih vozil, kar je za 16,7 odstotka manj kot v 2011. Ta padec je šesti največji v EU, pred Slovenijo pa so le Grčija (-40,1 odstotka), Portugalska (-37,9 odstotka), Ciper (-24,6 odstotka), Italija (-19,9 odstotka) in Romunija (-18,7 odstotka).

Samo lani decembra je bilo v Sloveniji registriranih 2489 avtomobilov, kar je celo 24,1 odstotka manj kot decembra 2011.

Med pomembnejšimi evropskimi avtomobilskimi trgi se je decembra lani prodaja povečala le v Veliki Britaniji, kjer je bilo prodanih 3,7 odstotka več novih avtomobilov kot decembra predlani. Kar za 23 odstotkov se je medtem zmanjšala prodaja v Španiji, za 22,5 odstotka v Italiji, za 16,4 odstotka v Nemčiji in za 14,6 odstotka v Franciji.

Rast so poleg Velike Britanije decembra lani na letni ravni zabeležili še v Bolgariji (+64,2 odstotka), na Madžarskem (+54,8 odstotka), v Luksemburgu (+16,3 odstotka), na Švedskem (+6,7 odstotka) in na Nizozemskem (+6,2 odstotka).

Tudi v celotnem lanskem letu je med večjimi trgi rast zabeležil le britanski (+5,3 odstotka), padce pa so beležili nemški (-2,9 odstotka), španski (-13,4 odstotka), francoski (-13,9 odstotka) in italijanski (-19,9 odstotka) avtomobilski trg.

Poleg Velike Britanije so rast prodaje avtomobilov lani beležili na Madžarskem (+17,6 odstotka), v Estoniji (+12,5 odstotka), v Bolgariji in na Slovaškem (+1,6 odstotka), v Luksemburgu (+en odstotek) ter na Češkem in Danskem (vsega +0,4 odstotka).

Med pomembnejšimi proizvajalci je prodaja lani najbolj upadla Renaultu (-19,1 odstotka), Fiatu (-16,1 odstotka), skupini GM (-13,8 odstotka), v kateri ključno vlogo igra Opel (-15,8 odstotka), Fordu (-13,2 odstotka) in PSA peugeot Citroenu (-12,9 odstotka).

Še najmanj je bil med največjimi prizadet koncern Volkswagen (le -1,6 odstotka), rast pa sta zabeležila hitro rastoča korejska proizvajalca Kia (+14,1 odstotka) in Hyundai (+9,4 odstotka).