Nasprotje med angelom in hudičem poznamo tudi v sodobni popularni kulturi. Ko se lik v hollywoodskem filmu ali humoristični nanizanki odloča, ali bo nekaj storil pridno ali nagajivo, se v dveh oblačkih pojavita bel angelček in rdeč hudiček, ki glavnega junaka prepričujeta v svoj prav. Angelček želi, da bi ravnal pošteno, hudiček pa ga napeljuje, naj bo poreden.

V enaki dilemi smo se znašli tudi mi, ko smo na testu vozili hibridno toyoto auris in seata leona FR. Prvi avtomobili nas je v angelski beli barvi in hibridni različici ves čas nagovarjal k ekonomični in okolju prijazni vožnji, medtem ko nas je drugi v rdeči hudičevi podobi z dirkalnim pridihom spodbujal, naj močno pritisnemo na stopalko za plin.

Angel in hudič sta bila ves čas v naši podzavesti, a sta nas imela v oblasti. Hibridni auris je bil ustvarjen za to, da svoje potnike prevaža čim bolj varčno. Vozilo z mesta požene elektromotor (največji doseg je 2 kilometra), nato pa pobudo pri hitrosti 50 km/h prevzame bencinski motor z 99 konjskimi močmi (73 kW). Skupaj vprežeta 136 konjičev (100 kW), ki jih pri umirjeni vožnji ženeta tako tiho, da vas pešci opazijo šele, ko vas zagledajo. Takoj, ko bolj pritisnete na plin, pa postane motor nadležno hrupen, še zlasti v klanec na avtocesti, kar je posledica brezstopenjskega samodejnega menjalnika, ki se zoprno zaganja v prazno. Športni leon nagovori voznika popolnoma drugače. Dvolitrski dizelski motor razvije 150 konjskih moči (110 kW), med katerimi voznik pretika z odzivnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom, hrumenje pa se lepo spoji z močjo motorja.

Svojo dušo razkrivata tudi z voznimi lastnostmi. Pridni auris hibrid do prvih sto kilometrov na uro požene v 10,9 sekunde, medtem ko potrebuje poredni leon za enako hitrost 8,4 sekunde. Podatek o maksimalni končni hitrosti, ki je pri aurisu 180 kilometrov na uro, pri leonu pa 215 kilometrov na uro, razkrije enako situacijo. Eksplozivnost leona je koristna predvsem pri prehitevanju, auris pa je bolj primeren za nedeljsko turistično vožnjo, ko lahko vaše oko ujame tudi lepoto narave.

Jasno je, da ima leon na cesti boljšo lego, saj ima podvozje v izvedbi FR prilagojeno dinamični vožnji, toda tudi auris zna ustreči vsem voznikovim potrebam. Ergonomija je v obeh dobro prilagojena uporabniku, oba potnikom v prvi vrsti ponujata obilico prostora. V aurisu in leonu imajo visokorasli vozniki bistveno več prostora kot v marsikaterem večjem avtomobilu. In to toliko več, da sploh ni potrebe po tem, da bi imeli sedež pomaknjen povsem nazaj. Bolj stisnjeni so potniki na drugi klopi, kjer bodo udobno sedeli le otroci, a glede na velikost aurisa in leona je to razumljivo. Prvi meri v dolžino 4,27 metra, v širino 1,76 metra in v višino 1,46 metra, drugi pa v dolžino 4,26 metra, v širino 1,82 metra in v višino 1,44 metra.

Ker gre za avtomobila, ki ju bodo pogosto uporabljale mlade in majhne družine, je pomemben konkurenčni dejavnik prostornina prtljažnega prostora. Več ga ima leon, ki pogoltne 380 litrov prtljage, medtem ko gre skozi prtljažna vrata aurisa 360 litrov. Enako pomemben dejavnik, če ne še bolj, je poraba goriva. Za oba avtomobila obljubljata tovarni izjemno ugodno številko. Pri Toyoti trdijo, da je hibridnega aurisa mogoče peljati s porabo zgolj 3,8 litra bencinskega goriva na sto prevoženih kilometrov. Števec je pri nas kazal 6,8 litra. Malce manj pogumni so bili pri Seatu, kjer pravijo, da porabi leon 4,1 litra dizelskega goriva na sto prevoženih kilometrov. Tudi tukaj je bila naša poraba višja, saj smo porabili 7,2 litra.

Za toyoto auris 1.8 HSD style boste odšteli 21.900 evrov, za seata leona FR 2.0 TDI pa 20.570 evrov. Bistvene razlike v ceni in ponudbi ni. Kupce nagovarjata vsak na svoj način, eden nebeško, drugi peklensko. Več pa v sklepu.

več fotografij na www.dnevnik.si