Podobno, kot počnejo letalske družbe s poslovnim razredom, se trudijo tudi proizvajalci avtomobilov, katerih naloga je podobno zahtevna, sploh v dimenzijsko s prostorom manj razkošnih štirikolesnikih. Tako smo nedavno sedli v enega, ki je veliko obetal predvsem zaradi imena, čeprav smo vedeli, da čudežev vendarle ne smemo pričakovati – enoprostorsko različico fiata 500L s priponko living, pri čemer smo najprej pomislili na »living room« ali po slovensko dnevno sobo.

Glede na dolžinsko mero, ki pokaže 4,35 metra, se sicer uvršča v nižji srednji razred, po prostornosti, ki smo jo spoznali do obisti, vsaj enega višje, pa to ni bila iluzija, pod katero bi se podpisal sloviti David Copperfield. Ugaja visok položaj sedenja, ki v kombinaciji z velikimi steklenimi površinami prevedeno pomeni zgledno preglednost, zadovoljna pa bosta tudi potnika na zadnjih sedežih, ki so jima morebitne prostorske težave za glavo in kolena tuje. Italijana sicer oglašujejo tudi zavoljo dodatnega para sedežev, a na ta dva – šestega in sedmega – raje kar pozabite. Dostop do njiju namreč zahteva vsaj poznavanje osnovnih gimnastičnih prvin, če ne še celo česa več. Pa tudi prtljažnik je s 560 litri vreden svojega imena le tedaj, ko v avtu vlada petsedežna razporeditev. Seveda je zadnjo klop mogoče preklopiti, prtljažna luknja je tedaj ogromna, vanjo pa lahko zložite skorajda neverjetnih 1704 litrske plastenke vode. Dobro, toliko vode verjetno ne boste potrebovali (razen če vas bo pot zapeljala v puščavo), a bo družinski oče več kot vesel, ko se mu pred daljšo potjo ne bo treba kregati z ženo, češ da vse te krame vendarle ne potrebujejo.

Varčno naravnani oče bo vesel, ko bo slišal, da njegov avto porabi le malce več kot šest litrov črne krvi, precej manj navdušen pa bo nad kombinacijo 1,25-litrskega dizelskega motorja s 84 konjički (62 kW) in 5-stopenjskega robotiziranega samodejnega menjalnika. Motorna konjenica je odločno premajhna, kar potrjujeta že uradna podatka maksimalne hitrosti (164 km/h) in pospeška do stotice (16 sekund), pa tudi menjalnik se ravno ne izkaže, saj cuka, njegov najboljši del pa je gotovo možnost prestavljanja z ušesoma za volanskim obročem. Svetujemo, da se odločite za ročni menjalnik in dizla s 105 konjički, kar fiata podraži za 510 evrov – cena testneža je bila 20.990 evrov, – pri čemer ponujajo dva tisočaka popusta.