Ravno avtomobilčki so pogostokrat glavni krivci, da navdušenje nad avtomobili ostane, tudi ko otroci odrastejo. Ko smo bili pred slabimi tremi desetletji sami smrkavi pod nosom, smo imeli najraje avtomobilčke rdeče barve s spojlerji in z atraktivnimi ostrimi linijami. Spomin na brezskrbno otroštvo smo obujali v minulih tednih, ko smo sedli za volan peugeota 208 GTi in forda fieste ST. Nekoč otroška domišljija v otroški sobi se je zdaj preselila v realnost na prave ceste.

Športna duša je pri obeh primerkih opazna že na prvi pogled. 208 GTi poudarja svojo atraktivnost s sivimi in belimi nalepkami na rdeči podlagi, opazen pa je tudi napis »GTi is back« (GTi se je vrnil), s čimer so pri Peugeotu poskušali poudariti, da so na trg poslali naslednika legendarnega 205 GTi. Še kanček drznejša je fiesta ST, ki s sprednjo masko spominja na jeznega morskega psa, njeno agresivnost pa poudarjajo izbočene stranske linije in lep spojler.

Da gre za posebna primerka, je poudarjeno tudi v notranjosti. Čeprav spadata med manjše avtomobile na cesti (peugeot meri v dolžino 3,96 metra, ford centimeter več), se vanju spravijo ljudje vseh velikosti, a prostornost tokrat ni bila v ospredju. Poudarek je na atraktivnosti, čemur je podrejena praktično vsaka linija. Posebne učinke ima tudi diskretna osvetljava, denimo pragov in stranskega predala pri fiesti ali roba premične strehe pri 208.

Športni sedeži v obeh avtomobilih ponujajo dovolj opore, še posebno potnika ukleščijo sedeži v fiesti. Bistveno bolj sta si različna pri velikosti volana, ki ima v fiesti ST identičen premer kot v »normalni« različici, medtem ko je volan pri 208 GTi bistveno manjši. Nekaterim je všeč, ker spominja na gokart, spet drugim ne, ker volan zakrije dobršen del kazalnikov na armaturni plošči – s tem sicer nimajo težav tisti z več kot 180 centimetri višine, ki lahko na kazalce gledajo prek volana.

Športnost, agresivnost, atraktivnost in drugi podobni pridevniki pa nimajo nobene prave vrednosti, če se pogovarjamo zgolj o njihovi obliki zunanjosti in notranjosti. Prava vrednost se potrdi ob pogledu pod pokrov. Tam se več iskrivosti skriva pri 208 GTi, ki ima 200 konjev (147 kW), njegova izzivalka fiesta ST pa 182 konjev (134 kW). Toda razlike so majhne. 208 do prvih stotih kilometrov požene v 6,8 sekunde, medtem ko ima fiesta le desetinko slabši odzivni čas. Podobno je pri hitrosti, ki se pri 208 konča pri 230 kilometrih na uro, pri fiesti pa pri 225 kilometrih na uro.

Nova 208 GTi in fiesta ST dokazujeta, da športne različice avtomobilov vse bolj stavijo tudi na vsakodnevno uporabnost. Vožnja je zdaj bistveno manj trda kot v preteklosti, kar bodo potniki z odobravanjem pohvalili predvsem v mestih in na razritih cestah. Še posebno izstopa 208 GTi, ki je med vsemi športniki v svojem razredu z naskokom najmehkejši. Trše podvozje ima fiesta GT, ki ima tudi bolj športen menjalnik s kratkimi hodi. Na drugi strani ima 208 GTi prestavne hode malce daljše in mehkejše. V obeh primerih je prestav šest.

Čeprav gre pri peugeotu 208 in fordu fiesti za majhna avtomobila, pa v njunih športnih različicah pozabite na nizko porabo. Resda lahko z varčno vožnjo in v tovarniških pogojih kurite zgolj 5,9 litra na sto prevoženih kilometrov, a v realnosti je to utopija. Veseli boste lahko že, če boste prišli pod devet litrov. Mi nismo. Pri 208 GTi smo porabili 9,6 litra, pri fiesti ST pa natanko 9 litrov. Prostornina prtljažnika pri takšnih avtomobilih ni ključnega pomena, a vam bomo ta podatek vseeno razkrili. Več prostora ima peugeot, katerega prtljažni prostor požre 311 litrov, fordov pa 276 litrov.

Kaj pa cena? Peugeot 208 GTi stane 20.840 evrov (ponujajo dodatnih 1500 evrov popusta), ford fiesta ST pa 22.440 evrov (2850 evrov popusta). Ali je peugeot zaradi nižje cene tudi zmagovalec vzporednega testa, pa izveste v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si