Evrovizija. Mnenja o njej se krešejo vsako leto. Je smiselno, da nanjo pošljemo svojega predstavnika, ali gre za nesmiselno zapravljanje denarja? Se sploh splača nastopati, ko pa že vnaprej vemo, da gre za »kuhinjo«? Naj bo tako ali drugače, Slovenija je redna gostja tega festivala, izbor našega predstavnika pa vsako leto poskrbi za žgoče debate tako ljubiteljev kot tistih, ki naj jih to sploh ne bi zanimalo. In kot pri vsaki stvari se je tudi tu le en predstavnik v zgodovino lahko zapisal kot prvi slovenski. To je bila zasedba En X band s skladbo Tih deževen dan, prav tak dan, tih in deževen, pa se je pred dnevi obetal na Dunaju. Dan, rezerviran za predstavitev novega Lexusovega avtomobila, ki so ga poimenovali tako, kot je sebe poimenoval že omenjeni band, le napiše se drugače – NX. Ogromno naključij, zaradi česar nam je omenjena pesem po glavi rojila vse jutro, dokler se ni nenadoma zjasnilo. In je od tihega deževnega dne ostal le še – tih. Pa še to le v presledkih.

Zakaj presledkih? Zaradi tega, ker smo imeli opravka s hibridno različico (NX 300h) novega srednje velikega Lexusovega križanca, ki poglede privablja s privlačnim videzom, na čelu z za znamko značilnim agresivnim sprednjim delom. Pri Lexusu vse namreč stavijo na svojo hibridno tehnologijo (več o tem v pogovoru), kar je že samo po sebi razlog, da si avto zasluži pohvale, kot vselej pa bodo le kupci tisti, ki bodo določili, ali je odločitev pravilna. A da ne zaidemo preveč – tih je bil z lexusom NX 300h torej tisti del dneva, ko smo v mestni in primestni gneči vozili počasneje in izkoristili vse prednosti hibridnega pogona, vključno z vožnjo zgolj na elektriko, ki je je ta avtomobil sposoben sicer zgolj na krajših razdaljah in pri nizkih hitrostih.

Glasnejše pa je bilo druženje s tem avtomobilom, ko smo se podali na avtocesto. Takrat smo preklopili na način vožnje »sport« (poleg tega in že omenjenega električnega lexus NX 300h s pomočjo vrtljivega gumba ponuja še izbiro načina »eco« in »normal«) in bili ob močnejšem pritisku stopalke za plin deležni značilnega glasnega in precej visokega zvoka, za katerega poskrbi kombinacija hibridnega pogona in brezstopenjskega samodejnega menjalnika. A na višjo frekvenco zvoka se človek pač navadi in je kmalu sploh ne sliši več, bi pa ljubitelji dizelskih motorjev utegnili pogrešati boljšo takojšnjo odzivnost, ki jo ob obilici navora ponudijo tovrstni motorji v podobnih avtomobilih. Hibridni NX je namreč ne – 197 konjičev (145 kilovatov), ki jih kot skupno najvišjo moč ponudita 2,5-litrski bencinski motor in elektromotor, je pač malenkost manj živahnih in odzivnih, o čemer priča tudi pospešek do stotice, ki znaša 9,2 sekunde, medtem ko je končna hitrost tega avtomobila »le« 180 km/h. A vožnja z NX je vozniku vseeno v užitek, pri čemer smo sami preizkusili takšnega s 4-kolesnim pogonom (za pogon zadnjega kolesnega para skrbi poseben elektromotor), zadovoljen pa bo tudi zaradi ne prepogostih obiskov bencinskih črpalk, saj nam avto tudi ob močnem pritiskanju na plin in vožnji pri visokih hitrostih ni pokuril niti sedem litrov na 100 kilometrov. In v mestu še bistveno manj – to pa nedvomno je prednost hibridov.

K omenjenemu užitku v vožnji sicer pošteno pripomore tudi do zadnje podrobnosti premišljeno oblikovana potniška kabina, predvsem voznikov delovni prostor. Ta je urejen, pregleden, kakovosten, prestižen, skratka popoln! Voznik nekaj časa potrebuje le, da se navadi na posebno drsno ploščico, podobno miški pri prenosnih računalnikih, s katero upravlja več različnih funkcij, med vožnjo pa so mu v pomoč številni tehnični pripomočki, od pametnega tempomata do projiciranja osnovnih podatkov na vetrobransko steklo, pomoči pri ohranjanju voznega pasu in tako naprej. Ob tem 4,63 metra dolgi NX ponuja dovolj prostora za pet potnikov, v njegov prtljažnik pa boste spravili zelo spodobnih 555 litrov prtljage.

Najcenejši NX 300h z dvokolesnim pogonom je naprodaj za 39.900 evrov, s štirikolesnim, a s stopnjo boljšo opremo, pa stane vsaj 43.200 evrov.

Več fotografij na www.dnevnik.si