Boljši poznavalci avtomobilskih razmer namreč dobro vedo, da limuzinski različici A3 in razred A nista narejeni zgolj na željo mladih družin, ampak predvsem zaradi povpraševanja na azijskem, ameriškem, turškem in ruskem trgu. Predvsem to velja za A3 limuzino, več uspeha v Evropi pa se pričakuje od CLA, ki je tudi prej prišel na ceste. Druga spremenljivka, ki se ji moramo v naši osnovni trditvi podrobneje posvetiti, so prostorski litri v prtljažniku. Ni skrivnost, da obe podaljšani verziji na papirju ponujata več prostora. A3 limuzina zadaj sprejme 425 litrov, kar je 60 več kot trivratni model in 45 več kot petvratni. CLA je bolj prostoren, saj sprejme 470 litrov, s čimer je od osnovnega razreda A prostornejši za 129 litrov. Toda vsaka medalja ima dve plati. Kajti več litrov v našem primeru ne pomeni tudi večje praktičnosti, saj je odlaganje in dvigovanje stvari iz prtljažnika v limuzini težje in manj praktično kot v osnovni različici. Do povsem enake ugotovitve pridemo, ko avtomobila premerimo zunaj. A3 limuzina meri 4,46 metra v dolžino, 1,8 v širino ter 1,42 v višino, medtem ko je CLA dolg 4,63 metra, širok 1,78, visok pa 1,43. To so precej obširne zunanje mere za malo prostora v notranjosti, predvsem na zadnji klopi, kjer potniki zaradi izrazito padajoče strehe sedijo bolj utesnjeno kot v navadnem A3 in v razredu A, spredaj pa praktično enako.

Lahko pa zato potniki občudujejo vrhunske materiale, ki se prestižnima znamkama tudi priležejo. Vse je na pravem mestu, enostavno in prijetno na otip. Nobena višja znanost ni potrebna, da se voznik navadi na gumbe na komandni plošči, a pogosto je tako, da je najtežje doseči učinkovito enostavnost. Skladna s tem sta tudi dizelska motorja pod pokrovom. A3 limuzino je na testu poganjal 2,0-litrski 150-konjski primerek (110 kW), močnejšega pa je imel CLA s pljučno zmogljivostjo 2,2 litra in 170 konji (125 kW). Razlike v moči so se prezrcalile tudi v pospeške, saj hitreje do prvih stotih kilometrov na uro pospeši CLA, za kar potrebuje 8,2 sekunde (A3 limuzina 8,7), podobno razmerje pa je tudi pri končni hitrosti (CLA:A3 limuzina 230:224). Kljub temu odstopanja niso tako velika, kot je bil občutek ob vožnji, pri čemer gre za posledico športnega podvozja pri CLA (ob doplačilu v paketu AMG line za 2451 evrov). Mercedesov avtomobil se je tako bolje držal ceste in ponujal več dirkalnih užitkov, medtem ko je A3 limuzina mehkejša in udobnejša.

Oba motorja poganja dizelska kri, a pod drugačnim poveljstvom. Testna A3 limuzina ima namreč šeststopenjski ročni menjalnik, CLA pa avtomatskega sedemstopenjskega. Poleg zaposlenosti rok pa se razlike v menjalniku poznajo tudi pri porabi. Za oba v Nemčiji obljubljajo nizke stroške z gorivom, saj naj bi A3 limuzina pokurila 4,1 litra na sto prevoženih kilometrov, CLA pa 4,5 litra. Realnost je malce bolj kruta. Še vedno ima nižjo porabo Audijev model, toda pri 6,1 litra, medtem ko je CLA na testu v povprečju popil 7,6 litra.

Po vsem napisanem ni težko ugotoviti, da malce več ponuja testni mercedes CLA, kar se pozna tudi pri ceni, saj stane 35.990 evrov. Manj boste odšteli za testnega audija A3 limuzino, ki stane 28.200 evrov. Poleg razlik v moči motorja je treba zraven všteti še kanček razlike v prestižu in osnovni opremi, tako da kmalu postane jasno, od kje takšen razkorak pri ceni. Več pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si