Racionalizacija, zmanjševanje stroškov proizvodnje, razvoja, marketinga, krčenje palete modelov ali motorjev, vse to je del sodobnega avtomobilskega časa. Pa vendar se vmes najdejo tudi optimisti, ki so se pripravljeni spoprijeti s krizo, ne manjka pa tudi tistih, ki po tihem že mečejo puško v koruzo, pa čeprav je sicer povsem človeško, da kdor se že vnaprej preda, ne more zmagati. Prodajalci so tudi ljudje, tako kot kupci, in če pade morala, pade celoten posel. Nekoč je veljalo zlato pravilo, da ko kupec stopi v salon, ne sme iz njega brez nakupne pogodbe v žepu. Zdaj se že dogaja, da kupec sam hodi po salonu kot po mestu duhov, pa se nihče ne zanima zanj. Kaj bo storil? Šel bo h konkurenci.

Nekoč smo verjeli, da bomo avtomobile kupovali kar v supermarketih ali le še po internetu. Ne eno ne drugo se ni prijelo, a internet je kot eden prvih in glavnih virov zbiranja prvih informacij zelo pomemben del prodaje. Nekatere znamke so to dojele in se že zelo dolgo lahko pohvalijo z vzorno urejenimi stranmi, ceniki, zbranimi aktualnimi tehničnimi podatki, akcijami in še in še. Nekateri, ki so bili nekoč vzorni, so popustili. Očitno je bil strošek za človeka, ki je to držal pri življenju, prevelik. In s pomanjkljivo internetno stranjo si kupec ne more veliko pomagati. Nekateri pa tega nikoli niso in verjetno nikoli ne bodo dojeli. Za njih je urejena internetna stran povsem odvečen strošek. Verjetno res, tako kot jim je v nadlego kupec, ki stopi v njihov salon, pa ga tam pričaka na smrt zdolgočasen in vsega naveličan prodajalec? Pa razumi, kdor more.

Slovenski trg je majhen, a vseeno dovolj zahteven, da tudi »veliki« lahko hitro vidijo, da vsem težavam navkljub morajo nekaj storiti, da zadovoljijo slovenski okus. Zdaj je seveda prva tema pogovorov cena in »koliko popusta pa dobim«. In temu primerno se morajo prodajalci prilagoditi, če želijo kaj prodati. Trg je neusmiljen.