Poplavo futurističnih in ekstravagantnih avtomobilov je v največji meri leta 2010 napovedal ravno nissan juke. Takrat je bilo veliko skeptikov, ki so juku sicer priznali drugačnost, toda hkrati so mu napovedali kratek roj trajanja, češ da avtomobilski trg, na katerem je ena največjih ikon (vedno enak) volkswagen golf, ne bo sprejel tako drastičnih sprememb. A jih je. In to v veliki meri. Eden od dokazov je štiri leta kasneje tudi renault captur, ki sicer ni drastično pretresel avtomobilske industrije, a je prinesel nekaj svežega. Predvsem v kombinaciji rdeče in črne barve s podpisom Helly Hansen.

Manj drzna pri oblikovanju sta avtomobila v notranjosti. Lahko bi zapisali, da sta celo dolgočasna in marsikje tudi neuporabna. Pri dolgočasnosti merimo na dejstvo, da sta juke in captur notri takšna kot še na desetine drugih avtomobilov in da nimata enake razločevalne vrednosti kot pri svoji zunanjosti. Za neuporabnega se je pri juku potrdil volan, ki se ga ne da nastaviti po globini, pri capturju pa predal pred sovoznikovim sedežem, ki se ne odpira navzdol, ampak se ga povleče navzven. Če je voznik sam, ni težav, toda če zraven sedi sopotnik in hoče odpreti predal, nima kam z nogami. Prostora je spredaj povsem dovolj v obeh testnih primerkih. Marsikomu bo tudi prijalo bolj pokončno sedenje, saj gre za malce višje postavljeni vozili, ki v dolžino merita 4,1 metra. Skromneje je zadaj, kjer lahko udobno sedijo le manjši ljudje.

Vozne lastnosti imata takšne, da lahko zajameta čim širši krog končnih uporabnikov. Narejena sta za vsakdanjo uporabo, v kateri je malo primestne, malo mestne vožnje, za konec tedna pa vas odpeljeta še na izlet. Presežkov ni, a prav tako tudi ne slabosti. Čeprav sta bolj oddaljena od tal, se peljeta primerno avtomobilom, ki so bliže cesti. Med ovinki ni nobenega nelagodnega nagibanja, zato se potniki počutijo varno – vsaj pri umirjeni vožnji, medtem ko pri agresivnejši vožnji captur malce izgublja stik s podlago. Upravljanje ne predstavlja težav, saj sta juke in captur ustrezno vodljiva, zato ima voznik vse pod nadzorom. Oba testneža sta imela 1,5-litrski dizelski motor, toda močnejšo konjenico ima juke, ki ga poganja 110 konjičev (81 kW), na drugi strani pa ima captur 90 konjskih moči (66 kW).

Na ravnih cestah razlika v moči motorja ne pride preveč do izraza, saj slabši pospešek pri capturju ne moti bistveno, kar pa se spremeni ob daljši vožnji v klanec. Denimo na vrhniškem klancu po avtocesti capturja počasi, a vztrajno zmanjkuje, tako da ne more preseči več kot 120 kilometrov na uro. Tovrstnih težav pri juku ni. Ob tem dodajmo, da ima juke šest ročnih predstav, captur pa pet. Močnejši motor pri juku ima svoje posledice tako pri pospešku kot pri končni hitrosti. Do stotice prej pride nissanov primerek, za kar potrebuje 11,2 sekunde, renaultov pa 13,1 sekunde. Pri končni hitrosti sta si povsem blizu, saj se juke ustavi pri 175 kilometrih na uro, captur pa pri 171 kilometrih na uro.

Oba dizelsko gnana avtomobila imata na papirju pomembno prednost – to je nizka poraba goriva. Šibkejši captur naj bi na sto prevoženih kilometrov porabil 3,6 litra dizelskega goriva, medtem ko ima močnejši juke mejo postavljeno pri štirih litrih v mešanem ciklu. V realnosti so dosežki razumljivo slabši, a spet ne toliko, da bi ju grajali, še posebno, ker naša noga ni bila lahka. Pri capturju smo tako namerili 5,2 litra na sto prevoženih kilometrov, pri juku pa 5,8 litra na sto prevoženih kilometrov. Poleg porabe je pri izbiri tovrstnih vozil pomemben tudi prtljažni prostor, saj gre v veliki meri za avtomobila, ki sta namenjena (manjšim) družinam. Zmagovalec je v tem pogledu captur, saj sprejme zadaj za 377 litrov prtljage. Bistveno slabše se je odrezal juke, ki ima prostora za 251 litrov, a so to lastnost izboljšali pri prenovljenem juku (350 litrov), ki je prišel na ceste pred kratkim.

In cena? Za zdajšnje gospodarske razmere ni majhna, a glede na ponudbo na avtomobilskem trgu tudi ne pretirano visoka. Nissan juke 1,5 dCi tekna ima ceno 20.680 evrov, za renault captur dCi 90 helly hansen pa boste morali odšteti 19.590 evrov. Več pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si