Nekoč je bilo pri terenskih avtomobilih pomembno zgolj to, da pripeljejo potnike na želeni cilj, pri čemer skoraj ni smelo biti nepremagljivih ovir. To so bili robustni avtomobili, škatlastih oblik, ki so šli povsod. Čez drn in strn. Mnogi tudi pravijo, da so bili to avtomobili za prave moške. A svet se hitro spreminja, zunanja podoba avtomobilov še hitreje. Terenskih avtomobilov je zdaj mnogo več, a so zato bistveno bolj podobni vsem drugim. Njihove oblike so bolj oglate, mehke, mnogokrat celo futuristične, s čimer hočejo razvojniki zadovoljiti čim širši krog okusov. Toda kaj, ko ni malo tistih, ki jih moderne smernice ne prepričajo.

Med njimi je tudi Tomaž iz Ljubljane, ki je oni dan pristopil do zgoraj podpisanega. Videl je, da je tokrat na testu novi nissan X-trail, a takoj je bilo jasno, da ni povsem zadovoljen. »Doma imam X-trail iz prejšnje generacije. Razmišljal sem, da bi ga zamenjal z novim, toda zdaj, ko vidim, kako moderen je, bom ostal kar pri starem. Moj je pravi terenec, novi pa je preveč okrogel. Jaz hočem robusten avtomobil škatlaste oblike,« je razlagal. Povsem enako je pripomnil, ko je videl tudi fotografije nove honde CR-V, ki je bila prav tako na Dnevnikovem testu.

Pri prepričevanju sogovornika ni pomagalo prav nič. Tomaž je ostal neomajen, čeprav je v družbi avtomobilske redakcije poslušal, kako napredna sta omenjena avtomobila, v katerih brezhibno deluje prav vse. Začne se pri občutkih za volanom, kjer CR-V in X-trail vozniku omogočita, da se počuti kot kralj ceste. Nad njo je više kot v drugih vozilih, a hkrati sta avtomobila stabilna, močna in dinamična. K dobremu vzdušju močno pripomorejo urejena notranjost in kakovostni materiali. Prostora je dovolj na vseh sedežih, na katerih se hitro najde ustrezen položaj, malce bolj na tesnem so le potniki na drugi klopi. Komandna plošča je pregledna, zato voznik razume vse že ob prvem vstopu v vozilo, čeprav sta imela testna primerka bogato opremo in s tem tudi več stikal, kot jih ima večina drugih avtomobilov. Ker gre za športna terenca, je treba navesti vse zunanje mere, saj gre za vozili zajetnih mer. Obilnejši je X-trail, ki je dolg 4,64 metra in visok 1,71 metra, medtem ko ima CR-V 4,57 metra v dolžino in 1,68 metra v višino. Oba sta enako široka – 1,8 metra. Na papirju gre za precej okorne številke, a povsem drugače je pri manevriranju na cestiščih. X-trail in CR-V sta ubogljiva velikana, ki ju voznik kroti brez težav.

Zaradi štirikolesnega pogona se ne ustrašita nobene urejene strmine, a kot agilna atleta tečeta tudi na hitrih cestah. Kanček hitrejši je CR-V, ki zmore končnih 190 kilometrov na uro, s čimer ga X-trail pri 186 kilometrih na uro gleda malce v hrbet. Podobna razlika je pri pospeških, kjer Hondin velikan pospeši do stotice v 10,6 sekunde, Nissanov konkurent pa točno v 11 sekundah. Odstopanja nikakor niso naključna. Skrivajo se v moči motorja, saj ima CR-V močnejšega. Pod pokrovom ima namreč 2,2-litrski dizelski agregat, ki ga žene 150 konjičev (110 kW). Na drugi strani ima X-trail 1,6-litrski motor s 130 konjskimi močmi (96 kW). Različna sta si tudi pri načinu razporejanja moči, saj ima Hondin športni terenec samodejni petstopenjski menjalnik, Nissanov pa šeststopenjskega ročnega. Prednost prvega je udobnejša vožnja, pri drugem pa se moč razporeja bolj enakovredno.

Toda če ima X-trail večje okovje, ima CR-V obilnejši prtljažnik, ki vase spravi 589 litrov prtljage, toda prav daleč zadaj ni niti nasprotnik, ki sprejme 550 litrov blaga. Oba imata še en pomemben prostor za vsakdanjo uporabo, to je posoda za gorivo, kjer je v prednosti X-trail, ki se napolni s 60 litri dizelskega goriva, CR-V pa z 58 litri. Ko je govor o gorivu, jasno ne gre brez omembe porabe, kjer je prav tako boljši Nissanov primerek, ki na sto prevoženih kilometrov porabi 7,8 litra, kar je dobra dva litra več, kot obljublja tovarna (5,3). Pri obeh podatkih je slabši Hondin adut, ki je na testu pil 8,7 litra, na Japonskem pa obljubljajo 6,8 litra.

Vse opisano udobje nikakor ni poceni. Honda CR-V 2,2 i-DTEC 4WD namreč stane 37.070 evrov, nissan X-trail 1,6 dCi tekna 4WD pa 35.486 evrov. Resda obema avtomobiloma ne manjka prav nič, ampak marsikdo bi pričakoval ceno, ki bi bila vsaj za kakšen tisočak ali dva nižja. Kdor je vozil oba primerka, si verjetno tudi misli, da bi morala imeti CR-V in X-trail skoraj identično ceno, saj se občutki praktično ne razlikujejo. A vendar obstajajo malenkosti, ki ju ločijo za dobra dva tisočaka. Več v sklepu.