S križem je pogosto križ, neznanska bolečina ob napačnem gibu pa na posteljo priklene še takšnega kaveljca. Prijatelj ima že dolgo podobne težave, ki so posledica športne poškodbe iz mladostniških let. Ko je pred časom kupoval avto, je oči vrgel na dragega športnega lepotca, ki je kar klical po nesreči. A trmast, kot pač je, si ga je kljub prijateljskim svarilom kupil. In z njim užival. Vse dokler... ga ni znova zbodlo v križu. Ker je vedel, da ima hudič hitro mlade, je lepotca prodal in nas tokrat vprašal za nasvet. Kot iz topa smo izstrelili: kupi si športnega terenca! In imeli v mislih dva, s katerima smo se spoznavali zadnje dni, suzukija SX4 S-crossa in nissana qashqaia.

Nista sicer tako lepa kot športnik (čeprav vseeno privabljata poglede) in tudi ne tako hitra, a lahko za volanom ali ob njem pozabite na težave s hrbtenico. Testneža imata namreč podvozje in posledično sedeže nasajene visoko, kar prevedeno pomeni, da se vam ob vstopu v potniško kabino ni treba sklanjati. Morebiti se bodo mladi ob tem nasmihali, že čez nekaj let pa bodo visok položaj za volanom še kako cenili. A ni zgolj hrbtenica tista, ki v naših japoncih prede od zadovoljstva, saj imamo svet (beri: promet) pred sabo kot na dlani, preglednost pa je tudi zavoljo velikih steklenih površin podobna, kot jo imajo najboljši košarkarski organizatorji igre.

Nismo sicer dobili Gorana Dragića, da bi podal svojo izkušnjo, a imamo v uredništvu nekdanjega košarkarja, ki je s svojimi 209 centimetri kot nalašč za preizkus prostornosti. Če namreč poda pozitivno oceno, to za običajnega zemljana pomeni, da je prostora v izobilju. Z zanimanjem smo pričakovali njegovo oceno, in ko je dvignil palec, smo vedeli, da vsaj s prostorom ne bomo imeli težav. In res jih nismo imeli. Tudi na zadnji klopi so centimetri za kolena in glavo najbolje dveh potnikov razkošno odmerjeni in tudi v prtljažnik, kjer je za vsega 10 litrov v prednosti suzuki (430:420), zlahka zložite štiri potovalke. Pričakujete še več? V tem primeru se morate odločiti za avto, katerega dolžinska mera bo izdatnejša, saj čudežev pri dolžini 4,3 (SX4 S-cross) in 4,38 metra (qashqai) vendarle ne gre pričakovati. Škoda, da zadnja klop ni vzdolžno pomična in bi bilo mogoče glede na potrebe prtljažnik tudi povečati. Je pa zmerna dolžina gotovo prednost. Vlogo okretneža odigrata z odliko, da se gospod ali gospa za volanom znajde pri manevriranju v mestu, pa poskrbi parkirna pomoč – senzorji so pri suzukiju serijski, pri nissanu zahtevajo doplačilo 200 evrov, za dodatnih 700 vam pri parkiranju pomaga še kamera.

Ko smo videli, katera dva prijatelja nas čakata na dvorišču, smo bili veseli. Ne zato, ker bi do njiju gojili skrite simpatije, temveč ker se je po njunih žilah pretakala zelena kri. Ne spomnimo se namreč, kdaj smo nazadnje vozili športnega terenca z bencinskim motorjem. Pljuča nissana so bila s prostornino 1,2 litra prostorsko skromnejša od suzukijevih 1,6 litra, a se to pri moči sploh ni poznalo (120:115 konjev v korist SX4), pri zmogljivostih pa je celo vladal narobe svet – tako pri maksimalni hitrosti (185:170 km/h) kot tudi pospešku (10,9:12,4 s) je suvereni zmagovalec qashqai, ki je za nameček tudi prožnejši, maksimalni navor 190 Nm pa je na voljo že pri 2000 vrtljajih, kar močno spominja na dizle. In krivca za slabše zmogljivosti smo hitro našli – samodejni brezstopenjski menjalnik (CVT). Odpovejte se mu. Ne samo, ker boste prihranili 1700 evrov, temveč ker se pri višjih hitrostih (pri nižjih prestavlja gladko) zoprno zaganja, na srečo pa sta za volanskim obročem ušesi, tako da lahko voznik prestavlja sam in je zaganjanja v prazno občutno manj. Je pa zato suzuki okolju prijaznejši z normo euro6 in tudi povprečna poraba je bila skoraj liter ugodnejša (8,5:7,6 l), kar pa je ob osem litrov skromnejši posodi za gorivo (55:47 l) pomenilo podoben doseg z enim polnjenjem – dobrih 600 kilometrov.

Pogled na cenik pa je bil zavajajoč. Serijski opremi elegance (suzuki) in acenta (nissan) sta bili primerljivi ter brez pripomb na področju varnosti (zračne blazine in zavese, ABS, ESP, tempomat...) in udobja (dvopodročna klimatska naprava, potovalni računalnik, električna pomična stekla in zunanji ogledali, radio s CD in mp3...), a je ob suzukiju SX4 S-crossu 1,6 4x4 CVT elegance pisalo 24.900 evrov, pri nissanu qashqaiju 1,2 DIG-T acenta pa 21.540 evrov. Več v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si.