Najmanj doslej
Število smrtnih žrtev v prometu v Evropski uniji se je tudi v letu 2013 v primerjavi z letom poprej znižalo – okvirno (uradni rezultati za vse države še niso znani) za osem odstotkov, kar z drugimi besedami pomeni, da je na evropskih cestah življenje lani izgubilo manj kot 26.000 ljudi. Seveda gre še vedno za ogromno številko, a če upoštevamo, da je bila še na prelomu tisočletja ta številka več kot dvakrat višja (55.000 mrtvih leta 2001), ugotovimo, da je bil storjeni napredek gromozanski. Če bo šlo tako naprej, je cilj, ki ga je postavila evropska komisija, in sicer zmanjšanje smrtnih žrtev na cestah med letoma 2011 (več kot 30.000 mrtvih) in 2020 za polovico, uresničljiv. Napredek je bilo zaznati tudi pri nas – lani je na slovenskih cestah življenje izgubilo 125 ljudi, kar je najmanj doslej, a še vedno veliko preveč. Po številu smrtnih žrtev na milijon prebivalcev (62) smo namreč še vedno precej nad povprečjem Evropske unije (52) in daleč za prometno najbolj varnimi državami. In odgovornost, da položaj izboljšamo, nosi prav vsak od nas. mat