Enoprostorci so v svetu pločevine tisti recept, ki z dobro mero prepriča veliko kupcev. Na zmernih zunanjih dimenzijah ponujajo prilagodljivo in prostorno notranjost. Tudi opel meriva, ki pri dolžinski meri 4,3 metra nudi 400-litrski prtljažni prostor, kar je več kot razveseljivo, poleg tega pa tudi potnika na zadnjih sedežih ne bosta trpela. A uporabnost tudi ni več edino, kar šteje. Oblika in sodobna tehnologija naredita svoje, za dobro mero pa še kakšen oblikovalski trik, ki ni nujno vedno tudi najbolj uspešen. Meriva je Oplov adut v segmentu, v katerem kupci iščejo zmerno velik avtomobil z veliko notranjostjo. Dobro, sistem odpiranja zadnjih bočnih vrat je nekaj, po čemer meriva izstopa, in je drugačna od neposrednih tekmecev, vrata se res odpirajo zelo na široko in so vpeta zadaj in ne na sredini, a vseeno niso nujno tudi najbolj pripravna. Sprednji in zadnji potnik v tem primeru recimo ne moreta istočasno izstopiti iz vozila, in, roko na srce, z drsnimi ali vsaj klasičnimi vrati bi zadeli v polno. A to je tudi stvar okusa, kot je stvar okusa recimo nenavaden položaj volana, ki je pred voznikom malce pomaknjen v desno in zasukan proti njemu. Inženirji se očitno niso mogli temu izogniti, prvi trenutek deluje vse malce smešno, a se tega tudi zelo hitro lahko navadite in na koncu postane vse to povsem normalno.

Sama oblika avtomobila ni nekaj, kar bi vas lahko zapeljalo v trans, največji plus pa si meriva zasluži na račun novega motorja – 1,6-litrski sodobni dizelski štirivaljnik, ki zmore 136 konjev (100 kilovatov), je namreč zgleden tako rekoč na vseh področjih – odziven, kultiviran, zmogljiv. Enostavno sodi v ta avtomobil. In čeprav praviloma te vrste avtomobili niso nekaj, s čimer bi se izkazovali pri dinamiki, meriva omogoča tudi to. Z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom in prestavnimi razmerji so namreč tudi zadeli v polno, vse skupaj pa pomeni, da meriva do hitrosti 100 km/h pospeši v 9,9 sekunde in doseže najvišjo hitrost 197 km/h. A kdor bi pričakoval zmogljiv, a tudi nadvse varčen »mlinček«, v tem primeru ne bo prišel na vrsto – 6,7 litra je porabila meriva na našem preizkusu, kar ni ravno neka vrhunska številka, posebej ne, če gre za motor nove in seveda še bolj varčevalno naravnane generacije. Se pa tudi s to številko da preživeti, ker avto s tem motorjem nudi veliko in precej več, kot bi pričakovali na prvi pogled.

Pri ceni pa se začne zatikati. Meriva po rednem ceniku in z opremo cosmo, ki je kar pri vrhu ponudbe, saj vsebuje vse to, kar štirikolesnik tega kova danes mora imeti in še kaj zraven (ABS, ESP, tempomat, usnjen volan in prestavna ročica, električno pomične šipe spredaj in zadaj, pakirni senzorji, samodejna dvopodročna klimatska naprava…), stane 19.448 evrov. Ni malo, pa čeprav je meriva s tem motorjem res dobra mera. Na tržnici bi se zanjo v vrsto postavilo kar nekaj kupcev.

Več fotografij in tehnični podatki na www.dnevnik.si