Ljudje, ki zaslovijo na nekem področju, svojo slavo večkrat izkoristijo ali vsaj skušajo izkoristiti še na drugih. Saj veste, misice, ki so čez noč postale pevke, igralci, ki so nenadoma televizijski voditelji... Nekateri jim ljubkovalno pravijo kar »multipraktiki«, so pa nekateri pri tem izredno uspešni in svoj talent dobro izrazijo na vseh področjih, medtem ko drugi v svoji želji po izstopanju delujejo prav smešni. O imenih na tem mestu ne bi razpredali, je pa kar nekaj takšnih tako pri nas kot v tujini.

Ko smo se na primer pred dnevi spoznavali z drugo generacijo novega Toyotinega malčka ayga, smo se spomnili na enega izmed takšnih: ameriškega raperja Xzibita. Povezava ni bila naključna. Omenjeni zvezdnik, ki je zaslovel kot glasbenik in kasneje kot filmski igralec, je globalno slavo požel kot voditelj priljubljene oddaje na programu MTV z naslovom »Pimp my ride«, torej oddaje, v kateri je naključnim srečnežem njihove stare avtomobilske kripe sprejel v predelavo in jih s pomočjo številnih mojstrov svoje obrti spremenil v umetnine na štirih kolesih. Ne pravimo, da stari aygo, ki je bil na cestah od leta 2005, ni bil lep avto ali da je bil potreben popolne predelave. Pravimo pa, da je nov tako privlačen in izstopajoč, kot bi ga v predelavo vzela Xzibit in njegova ekipa. Za nameček je njegov zaščitni znak po novem veliki X, ki se razteza od celotne prednje maske prek luči in roba pokrova motorja do vzvratnih ogledal ter je ob tem drugačne barve kot preostanek karoserije. »X, o katerem govorite, ni bil načrtovan kot X, ampak je posledica osnovne zasnove. Izhajal sem namreč iz velikega mehurja v kocki in ko mehur »raznese« oziroma ko preseže ploskve kocke, nastane ta X,« je pojasnil glavni inženir pri projektu »novi aygo« David Terai.

Omenjeni X pa ni edini zaščitni znak novega ayga, pa čeprav ga bo po njem najlažje spoznati. Povsem drugačen je tudi njegov zadek, ki prav tako deluje bolj ostro in agresivno, notranjost, v kateri sicer prevladuje že na pogled in tudi otip precej preprosta, trda plastika, pa poživijo razne obrobe in pokrovi, katerih barvo lahko izbiramo sami – ideja je, da bi si jih čez čas lastniki aygov izmenjevali in tako skrbeli, da je njihov avto vsake toliko časa videti kot prenovljen in bolj svež. Sicer pa je aygo v primerjavi s predhodnikom v dolžino zrasel za dobra dva centimetra in zdaj meri 3,45 metra, za 29 litrov, na skupnih 168, pa so mu povečali tudi prtljažni prostor. Ni veliko, a za nekaj vreč po nakupih bo dovolj, za kakšno večjo potovalko pač ne – pa saj temu aygo niti ni namenjen. Gre namreč za mestni avto, o čemer pričata tudi malo prostora na zadnji klopi (ta je namenjena zgolj za krajše vožnje) in izbira motorja: aygo bo na voljo le z enim, litrskim bencinskim trivaljnikom, ki premore 69 konjev moči (51 kilovatov), res pa je, da v dveh različicah, normal in eco. Pri zadnji obljubljajo porabo 3,8 litra bencina na 100 kilometrov in izpuste CO2 pod 90 grami na kilometer, sicer pa je omenjena konjenica v kombinaciji s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom, s katerim smo ga preizkusili sami, presenetljivo poskočna, a tudi »rezgeta« precej glasno, pa čeprav pri Toyoti trdijo, da so zvočno izolacijo v primerjavi s predhodnikom izboljšali.

Novi aygo bo pri nas naprodaj od septembra, osnovno opremljen (ABS, ESP, zračne blazine, klimatska naprava, centralno zaklepanje, električno pomična prednja stekla...) pa bo stal pod devetimi tisočaki.

Več fotografij na www.dnevnik.si