Včasih se je reklo, da je nekdo malo izgubljen, če lovi lasten rep. Mačke se ob tem zelo dobro zabavajo, psi tudi, pri ljudeh pa je tako, da lahko zadeva postane v metaforičnem smislu problematična, medtem ko lahko pri avtomobilih brezplodno prispodobo razumemo celo kot kompliment. Sicer je res, da je polo bolj proti repu Volkswagnove ponudbe, golf pa je kar daleč od glave, a po prodajnih številkah slednjega lahko vzamemo kot glavo in pola kot tisto, kar sledi za njo.

Volkswagen polo je prvič zapeljal pred kupce leta 1975 in je takrat izpolnjeval potrebe po osnovni mobilnosti, s časom in leti pa je vztrajno rasel, postajal bolj zrel in bolj zahteven – ker so taki postajali tudi kupci, ki so na koncu pripeljali do tega, da je zdaj ta rep nekako ujel glavo, torej golfa. Tistega golfa izpred nekaj dimenzijskih generacij, nad katerim so se navduševale množice kupcev. In te se zdaj navdušujejo nad polom.

S prenovljeno zunanjostjo polo zdaj meri v dolžino 3,97 metra ali dva milimetra več kot do zdaj, še najbolj pa bodejo v oči spremenjena maska in nova sprednja žarometa z LED-tehnologijo. Na zadku so ga malce optično razširili, za karoserijo so predvideli osem novih barv, za športne navdušence bo na voljo športno podvozje sport-select z nastavljivimi blažilniki, serijsko pa bo novi polo opremljen s 15-palčnimi platišči. V notranjosti je novi polo nekoliko ergonomsko popravljen, volan je na spodnjem delu nekoliko odrezan, merilniki so dobili nov tridimenzionalni videz. Ob tem so mu razvojniki namenili večji osrednji zaslon na dotik, na katerem so združili upravljanje različnih sistemov, med katerimi je tudi sistem »mirrorlink«, ki s pametnega telefona sname aplikacije in jih je mogoče upravljati na avtomobilovem zaslonu.

Največja revolucija v tem evolucijskem lovu pa se je zgodila pod motornim pokrovom. Cela paleta novih in korenito spremenjenih motorjev z izpušnimi standardi euro6 bo pola naredila še varčnejšega in bolj dinamičnega. Po podatkih Volkswagna naj bi motorji v povprečju porabili kar 21 odstotkov manj goriva kot predhodniki, kar je seveda razveseljiva novost, poleg tega pa je paleta obširna in kupcem ponuja precej izbire, pa čeprav bo sprva vsaj pri nas nekoliko okrnjena. Ko bodo na voljo vsi, se bo pri bencinskih motorjih ponudba začela z litrskim trivaljnikom s 60 in 75 konji (44 in 55 kilovati), sledil bo popolnoma nov enolitrski TSI z 90 KM (66 kW) in tehnologijo bluemotion, 1,2-litrski TSI zmore 110 KM (81 kW) in 1,4-litrski poskočnih 150 KM (110 kW). Pri dizlih je šel v pokoj 1,2-litrski TDI in ga je zamenjal 1,4-litrski z močjo 75 in 90 KM (55 in 66 kW), različica s 105 KM (77 kW) pa pride nekoliko pozneje. Volkswagen tako z novimi motorji torej cilja na veliko bolj ekološko naravnanost, polo pa z vsemi dodatki skuša nagovoriti predvsem mlajše kupce. Glede na njegov dosedanji sloves, zmogljivosti in ne nazadnje velikost, niso pa pozabili na bolj terensko naravnano različico cross (na fotografiji), mu moramo priznati veliko talentov. Tudi tistega, da zdaj rep dobro lovi glavo. Menjalniki so ob tem ročni 5- in 6-stopenjski ter 7-stopenjski samodejni DSG, seveda pa niso pozabili na celo vrsto varnostnih dodatkov, med njimi sistem ACC (samodejni nadzor nad varnostno razdaljo), tempomat, sistem za prepoznavanje voznikove utrujenosti, parkirni sistem, sistem za nadzor okolice avtomobila, pomoč pri zaviranju med mestno vožnjo...

Prenovljeni polo ima tudi že cene za slovenski trg: 12.218 evrov boste odšteli za različico z litrskim bencinskim motorjem, dizelski polo z 1,4-litrskim motorjem in 90 KM pa je na voljo za najmanj 15.779 evrov.

Več fotografij na www.dnevnik.si