Električni smart ponuja vse, kar sodobni avtomobil mora imeti, tudi dovolj udobja, saj se potnika v tem 2,7 metra dolgem in okoli 900 kilogramov težkem vozilcu udobno vozita v mestni gneči. S parkiranjem ni težav, kar je logično, trda streha nad glavo in predvsem šipe pri straneh pa nakazujejo, da je v primerjavi z običajnim dejansko drugačen le pogonski sklop. Litij-ionska baterija z enim polnjenem zadošča za teoretičnih 145 kilometrov vožnje, s klimatsko napravo in še čim se doseg seveda skrajša, zagotavlja pa vir energije za 55-kilovatni elektromotor. Twizy, v dolžino meri 2,3 metra, je veliko bolj špartanski, a dovolj drugačen, da poskrbi za zavijanje vratov mimoidočih. Dvosed, potnika sedita drug za drugim, ima prosto stoječa kolesa, deluje kot nekakšen mali električni dirkalnik, njegovo vzmetenje pa je tudi prej podobno temu kot avtomobilu za vsakodnevni prevoz dveh ljudi, saj ju dodobra pretrese na ubogih slovenskih cestah. Pri čemer drugi potnik sedi bolj za silo, ampak, hej, to je avto, ki se mu ne bi smelo gledati pod prste. In vozilo, ki je namenjeno predvsem toplim in pretežno suhim krajem. Dvižna vrata na vsaki strani namreč ne premorejo stranske šipe, le majhna usmerjevalnika zraka. Torej je prej pokrit skuter kot avtomobil, je pa vsekakor vozilce za zabavo. In to še precej zmogljivo, saj vam lahko pričara kar nekaj zabave, v običajnem mestnem prometu ne boste med najpočasnejšimi, edini hrup, ki vas bo motil, pa je recimo hrup mestnega avtobusa poleg vas. Smart je precej bolj udoben, njegove zmogljivosti so prepričljive, do 100 kilometrov na uro pospeši v 11,5 sekunde in doseže največjo hitrost 125 kilometrov na uro. Twizy doseže največ 80 kilometrov na uro, do 45 kilometrov na uro pospeši v malo več kot 6 sekundah, doseg z enim polnjenjem pa znaša okoli 100 kilometrov.

Pri nas je mreža električnih polnilnih postaj dokaj dobro razvejana, strokovnjaki bi rekli, da jih je celo preveč glede na to, koliko vozil uporablja elektriko kot pogonsko sredstvo. Okoli 120 naj bi jih bilo v Sloveniji, a če je možno avto napolniti v dobri uri, še gre, na domačih vtičnicah pa vse traja predolgo, tako da se zares vsakdanja uporabnost teh vozil hitro izkaže kot precej vprašljiva. In med vožnjo je pogled voznika več uprt v merilnik zaloge elektrike in dosega kot pa na cesto samo, s čimer ga preprosto prisili, da vozi bolj z razumom. Kar po svoje niti ni tako neumno.

S cenami je za zdaj še vrag, ne glede na to, ali so ta vozila, tako smart kot twizy, zares že smiselna in uporabna, so vsekakor draga. Za zdaj, kajti bolj kot se bodo prebijala na trg, več jih bo, bolj bo cena padala. Twizy je v Franciji na primer s subvencijami vred naprodaj za 7000 evrov, še 50 evrov na mesec stane najem baterije, pri nas ga še ni, bo pa najverjetneje že spomladi. Smart je z dobrimi 24.000 evri že na povsem zgornji meji bolečine. A bolj ko bo razvoj baterij prišel tako daleč, da bodo omogočale razumen doseg, bolj se jim bodo odpirala vrata v srca in denarnice kupcev. Do takrat pa bo treba še malo potrpeti.

Več fotografij na www.dnevnik.si