Detroitski avtomobilski sejem je lani obiskalo 770.000 ljudi, letos pa so organizatorji prepričani, da bo obisk večji od 800.000. Za avtomobilsko mesto, ki se v zadnjih desetletjih ubada s krizo, to pomeni okrog 350 milijonov dolarjev gospodarskega učinka.

Prireditve na 7,3 hektarja veliki razstavni površini centra Cobo so se začele že v soboto za visoke goste, v ponedeljek in torek so na vrsti mediji, sreda in četrtek sta posvečena podjetjem in poslom, v petek pa bodo potekale razne dobrodelne prireditve namenjene otrokom.

Širša javnost bo lahko radovednost zadovoljevala od 19. do 27. januarja. Župan Detroita Dave Bing, ki je prišel na položaj leta 2009, ko je bila pred ameriško avtomobilsko industrijo nezanesljiva prihodnost, si je med ogledom priprav na sejem lahko oddahnil.

Avtomobilska podjetja so okrevala, kar se kaže tudi v porabi za sejem v Detroitu. Podjetje Nissan, ki namerava nad svojim delom razstavnega prostora razviti nekaj podobnega svetniškemu siju, bo v dvorano spuščalo tudi posebno dišavo z aromo zelenega čaja med spomladansko žetvijo.

Denarnice so odprli tudi drugi proizvajalci, kot so Toyota, Lexus, Ford, General Motors, Chrysler, Audi in drugi. Ford bo poleg skoraj 70 drugih avtomobilov prikazal originalni poltovornjak iz leta 1948 F-1, kar simbolično kaže na to, da se po nekaj letih prevlade varčnih in manjših modelov na trg deloma vračajo tudi tipični "ameriški" velikani.

Toyota se bo ponašala z modelom Tundra Crewmax, ki je lani oktobra vlekel po Kaliforniji raketoplan Endeavour, ki se je upokojil v muzeju v Los Angelesu. Veliki avtomobili za podjetja še vedno pomenijo največ denarja. General Motors na primer s svojim poltovornjakom Silverado pobere kar 10.000 dolarjev zaslužka.

Prodaja vozil bo po ocenah analitikov v ZDA do leta 2014 prišla nazaj na letno raven 15 milijonov ali več in čeprav so velika vozila sedaj morda dokončno v senci manjših, pa je tudi zanje še vedno dovolj prostora. Leta 2009 so v ZDA zaradi krize prodali le 10,4 milijona avtomobilov.

Vračanje velikih vozil je bilo opaziti že novembra na sejmu v Los Angelesu, kjer pa je večji poudarek na dizajnu in vpadljivosti. Sejem v Detroitu je bolj industrijski oziroma namenjen širšim kupcem, brez katerih podjetja ne bi preživela.