Ne le da so računalniki in telefoni z elektronsko pošto, sporočili SMS, družbenimi omrežji in podobnim spremenili način komunikacije, po njihovi zaslugi se je povsem spremenil tudi »jezik« komuniciranja. Če smo pisma včasih pisali v pravilnem slovenskem jeziku, je digitalizacija prinesla številne simbole, kombinacije znakov, ki oblikujejo tako imenovane smeške, okrajšave, predvsem besednih zvez iz angleškega jezika…

V poplavi raznih LOL, BRB, IMO in mnogih drugih, za razlago katerih ne bi izgubljali prostora, je tako med najbolj uporabljanimi tudi OMG, kratica za »oh my god« (v prevodu »o, moj bog«), ki jo uporabimo, ko je tak izraz pač na mestu, po navadi pa, da poudarimo začudenje, navdušenje, presenečenje… »OMG, mami, poglej, kakšno čokolado imajo!« je na primer oni dan v trgovini naša ušesa razparal krik mladenke, ob katerem smo, z veliko grenkobo in žalostjo dokončno spoznali, da so omenjene kratice med mladežjo iz tipkane že našle pot do govorjene besede. A očitno je vse skupaj tudi nam toliko zlezlo pod kožo, da smo se pred dnevi zalotili, ko smo v mislih zamrmrali: »OMG, kako se pelje tale AMG.«

Kaj je bilo krivo, si ne znamo razložiti, bržčas pa tudi razlika ene same črke med OMG in AMG. Z drugo kratico ozaljšana peterica Mercedesovih lepotcev nam je bila namreč pred kratkim za nekaj ur na voljo za vožnje na poligonu Ljubečna pri Celju, na katerem smo lahko preizkusili nekatere glavne atribute teh zverinic in zveri – nekatere zaradi tega, ker je na majhnem krogu na omenjenem poligonu težko doseči že hitrost 100 km/h, kaj šele 250, kolikor znaša elektronsko omejena pri vseh, zverinice in zveri pa zaradi tega, ker so nekateri po svoji moči še posebno izstopali. A kot je tudi prav, smo svoje udejstvovanje začeli za volanom zverinic. In nemudoma spoznali, čemu tolikokrat poudarjena predhodna opozorila Mercedesovih inštruktorjev, naj nikar ne stegujemo prstov po stikalu, s katerim se izključi sistem ESP – prav omenjeno elektronsko pomagalo nas je namreč odločno rešilo, da v želji po karseda ekstremni vožnji nismo že kar na prvem ovinku zleteli s ceste.

Pod štirimi sekundami do 100 km/h

Ko smo zverinici, kar sta bili v tem primeru mercedesa A 45 AMG in CLA 45 AMG, oba z 2-litrskim turbobencinskim motorjem s 360 konji (265 kilovati) moči in pospeškom do stotice 4,6 sekunde (zaradi kratke ravnine je bilo treba silovito zavirati že pri dobrih 80 km/h), končno ukrotili, smo se že presedli v »vmesno fazo« med zverinico in zverino. To je bil SLK 55 AMG s 5,5-litrskim turbobencinskim motorjem V8 s 421 KM/310 kW, najmanjši in najkrajši med vsemi, ki je bil zaradi tega med ovinki tudi najokretnejši, pospeške pa je imel enake omenjenima zverinicama. No, pravi zverini pa sta bila najprej SL 63 AMG (5,5-litrski V8 biturbo s 537 KM/295 kW), s katerim smo se zaradi tri desetinke boljših pospeškov že malce bolj približali hitrosti 100 km/h, in predvsem na prvi pogled morda najbolj »nedolžen« med vsemi, E 63 AMG S 4matic, ki ima še slabih 50 konjev (skupno 585 oziroma 430 kW) več. Z njimi ta limuzina do stotice pospeši v neverjetnih 3,6 sekunde, verjemite pa, da so tudi pospeški do hitrosti tik pod omenjeno in sunkovita zaviranja na tako majhnem poligonu, kot je tisti v Ljubečni, posebno doživetje, podobno vožnji z vlakom smrti v kakšnem zabaviščnem parku.

En človek, en motor

A četudi nam vseh lastnosti torej še zdaleč ni uspelo preizkusiti, je AMG-avtomobile pravi užitek že videti, kaj šele občutiti. Kot samostojno podjetje sta sicer AMG že leta 1967 ustanovila nekdanja Mercedesova inženirja Hans Werner Aufrecht in Erhard Melcher, začetni črki njunih priimkov pa skupaj z začetno črko kraja Grossaspach (Aufrechtov rojstni kraj) tudi tvorita ime AMG. Na začetku se je AMG ukvarjal izključno z dizajniranjem, razvojem in testiranjem motorjev za dirkalnike, že kmalu pa je svoje udejstvovanje razširil tudi na predelovanje in nadgrajevanje avtomobilov, ki so bili osnovani na osnovnih Mercedesovih različicah – nekaj takega, kar pri tem podjetju z 900 zaposlenimi počno še danes. Leta 1993 so tako pri AMG z vodilnimi možmi koncerna Daimler (lastniki Mercedesa) podpisali posebno pogodbo o sodelovanju, šest let kasneje so pri zadnjem postali večinski lastniki, še šest let kasneje pa popolni. Trenutno so različice AMG na voljo pri številnih Mercedesovih modelih, njihova glavna značilnost, poleg oblikovne privlačnosti in številnih posebnih dodatkov, pa so seveda motorji AMG. Ti so namreč narejeni ročno, vsakega posebej pa izdelajo po filozofiji »en človek, en motor«. Ker so del uradne Mercedesove produktne linije, pa se modeli AMG prodajajo skupaj z »običajnimi« modeli, se pravi pri uradnih Mercedesovih prodajalcih.

Tistih nekaj ur je minilo, kot bi mignil, smo se pa zatem spet zalotili, da nam je na misel prišla osovražena kratica. »OMG, tole pa je bilo nekaj,« smo si zamrmrali, ko smo se s službenim avtomobilom s 75 konji in pospeškom do stotice prek 12 sekund po avtocesti cijazili proti Ljubljani. In na poti mimo Vranskega, kjer stoji nekajkrat večji poligon, hkrati obžalovali, da nam obeh AMG ni bilo dano preizkusiti na njem ter z njima izkusiti še več užitkov...