Tudi s škodo octavio RS je tako, pa čeprav ta ni ena, temveč so štiri. Po dve turbobencinski in turbodizelski, se pravi z omenjenima motorjema opremljeni limuzinska in karavanska izvedenka. In čeprav vrh ponudbe predstavlja bencinska različica z 220 konji, smo se sami, kar se bo ljubiteljem športnih avtomobilov in bencinskih hlapov zdelo bogokletno, navdušili nad turbodizelsko različico v karavanski izvedbi. Ta je namreč izjemen kompromis med družinskim in avtomobilom, ki ponuja zares velike užitke med vožnjo.

Da, saj vemo, RS ne bi smel sklepati kompromisov, moral bi biti športno trd, nizek, z odzivnim volanskim mehanizmom in primerno zmogljiv, vse drugo pa je nepomembno. A octavia RS TDI vse to je, le da ne tako zelo brezkompromisno, ob tem pa je še mnogo več. Sedeži so na primer športni, brez premičnega naslona za glavo in z dovolj bočnega oprijema, hkrati pa ne toliko školjkasti, da ljudje malce nadpovprečnih dimenzij v njih ne morejo sedeti, in toliko udobni, da tudi nekajstokilometrska vožnja v njih ne predstavlja nikakršnega napora, temveč zgolj užitek. Prtljažnik je na primer enak kot pri »običajni« octavii, kar pomeni, da ima že v osnovi prostornino 588 litrov. Ko torej seštejemo oboje in dodamo, da ta 4,68 metra dolg avtomobil veliko udobja ponuja tudi na zadnji klopi, pridemo do sklepa, da gre v bistvu za idealen družinski avto. Ki pa ima ob tem velik plus v tem, da lahko oče (ali pa mama, da ne bo nesporazuma) z njim pošteno uživa, ko se sam na primer zapelje na kakšno ovinkasto cesto.

Octavia RS namreč ob prostornosti navduši tudi z voznimi lastnostmi. Volan je odziven kot pri gokartu in res redki so avtomobili, ki se odzivajo tako hitro. 184 konjev (135 kilovatov) v 2-litrskem turbodizelskem motorju, ki jim asistira natančen 6-stopenjski ročni menjalnik, pa je ob tem dovolj, da avto do stotice pospeši v zelo spodobnih 8,2 sekunde, medtem ko je končna hitrost 230 km/h tako in tako tista, ki je ne boste lovili. Skratka, vožnja je čisti užitek in težko bi našli boljši kompromis med športnostjo, udobnostjo in vsesplošnim zadovoljstvom, ki ga še povečata urejenost delovnega okolja ter nizka poraba, ki je kljub športni vožnji znašala manj kot šest litrov na 100 kilometrov. Skratka, kompromise sklepa tako dobro, da je že skoraj brezkompromisen na vseh področjih.

Vse skupaj morda malce skazi le cena, a po drugi strani je toliko vsega (poleg omenjenega še bogata oprema: ABS, ESP, ASR, zračne blazine in zavese, dvopodročna avtomatska klimatska naprava, oblazinjenje usnje/tkanina, bluetooth, tempomat, radio s 5,8-palčnim barvnim zaslonom, občutljivim za dotik...) za 27.615 evrov, kolikor stane škoda octavia combi RS 2,0 TDI, na trgu težko najti...

Več fotografij na www.dnevnik.si