Če ne zaradi drugega, je tako zaradi zunanje podobe, saj je nemogoče spregledati njuno dirkaško obliko. Vse se začne pri rumeni in oranžni barvi, spojlerjih ter agresivni maski, občudovanje pa vzbujata, že ko sta parkirana. Tako smo ujeli vsaj tri mimoidoče, ki so iz torbice in žepov potegnili prenosni telefon ter fotografirali Renaultovega in Fordovega majhnega lepotca. Srečneži so se lahko pred svojimi prijatelji postavili, kakšna avtomobila so videli, a kako veseli bi bili šele, če bi sedli vanju. Močan avtomobilski obroč, dirkalni školjkasti sedeži in športno oblikovana armaturna plošča. Kot da sta simulatorja relija, ne pa prava avtomobila. Kanček bolj se oči spočijejo v fiesti ST, saj so notranji elementi vsaj na pogled bolj uglajeni, medtem ko se v cliu RS hitro opazi plastičnost. Ampak zdaj smo že malce pikolovski.

Ob vsem tem vizualnem razvajanju trpi prostornost, a predvsem pri sopotnikih, manj pri vozniku. Toda četudi bi imeli drugi potniki dovolj prostora, jim še vedno ne bi bilo prav, ker bi hoteli držati volan. V vsakem primeru je v privilegiranem položaju voznik. K miru v avtomobilu ne pripomore niti malce mehkejše podvozje v primerjavi s prejšnjimi generacijami, saj se zdaj ne čuti čisto vsake luknje na vozni podlagi. Pri velikosti je daljši clio RS, a le slabih deset centimetrov (4,06 : 3,97 metra), v prtljažnem prostoru pa je razlika pet litrov, znova v korist clia RS s 300 litri (fiesta ST 295 litrov). Za družinsko potovanje ni ravno obilo prostora, si pa lahko pari ali samotarji pomagajo z odlaganjem stvari na zadnjo klop, kamor se v fiesto dostopa samo skozi sprednja vrata, clio pa ima vrata tudi v drugi vrsti.

A največje veselje se začne, ko zahrumi motor. V renaultu cliu RS se pod sprednjim pokrovom skriva 1,6-litrski bencinski motor z 200 konjskimi močmi (147 kW). Podobno je v fordu fiesti ST z 1,6-litrskim bencinskim motorjem ecoboost, ki pa ima malce manjšo konjenico – 182 (134 kW). V praksi se ta razlika ne čuti bistveno, morda malce zgolj pri eksplozivnosti. Clio RS do prvih stotih kilometrov namreč pospeši v 6,7 sekunde, fiesta ST pa v 6,9. Vse se izenači pri polni obremenitvi, saj imata oba končno hitrost pri 225 kilometrih na uro. Pri razporeditvi moči si morate v fiesti ST pomagati z (odličnim in neposrednim) ročnim menjalnikom, medtem ko ima clio RS samodejnega, pri čemer lahko voznik uporablja tudi prestavne ročke ob volanu.

Kupcev zaradi cene osnovnih modelov ne boli glava. Kajti če se pogovarjamo o novih avtomobilih s takšno močjo, potem 22.290 evrov za renaulta clia RS in 22.440 evrov za forda fiesto ST ni pretiran znesek. Z redno službo, prihranki in morda z manjšo denarno pomočjo staršev se takšen kupček denarja lahko napraska. Slaba plat vožnje v mini dirkalnikih pa je njihova poraba. Na obljubljenih 5,9 litra na sto prevoženih kilometrov pri fiesti ST in 6,3 litra pri cliu RS pozabite takoj. Dejanska poraba je namreč pri šibkejši fiesti okroglih devet litrov, pri močnejšem cliu pa deset. Tako lahko bencinska črpalka kaj hitro postane vaš drugi dom.

Več fotografij na www.dnevnik.si