Verjamete ali ne, tudi v svetu avtomobilizma je tako. Odkar so ceste zasedli tudi karavanski modeli, ki ponujajo ravno to, kar ponuja nahrbtnik, je vse drugače. Da, sanje so dovoljene, in to ne le za en dan ali eno noč. Karavanski modeli to presneto dobro izpolnjujejo, saj so praviloma narejeni po sistemu »dva ali več v enem«. Po eni strani so klasični avtomobili, limuzinski, če tako želite, po drugi prepričajo s prtljažnimi litri, pri tem pa udobje ne trpi niti za sekundo. Da, razvoj je pripeljal tako daleč, da so zdaj še celo lepi, estetski, nič več le avtomobili za pleskarje ali mesarje, torej delovni štirikolesniki, pri katerih sta bila udobje ali videz več kot le drugotnega pomena. Auris TS in leon ST, dva, ki se zanašata na dve enaki črki, sta lep primer, kako lahko ravno ti dve črki pomenita tudi nekaj več.

Toyota je z aurisom začela novo poglavje in z drugo generacijo kupcem ponudila precej več kot s prvo generacijo tega modela. Da, novi je tudi karavan, malce bolj oglat, pa vseeno ne preveč vpadljiv, a tudi ne tako z lahkoto zamenljiv s katerim od tekmecev. 4,56 metra dolg avtomobil z vsem, kar ima, izpolnjuje naloge družinskega kompaktnega karavana, ki nudi prav vse, kar povprečen kupec, pa s tem ni mišljeno nič slabega, potrebuje. Udobje na zadnjih sedežih, ki ga kljub 2,6 metra dolgi medosni razdalji ne primanjkuje, ter 530-litrski prtljažnik so karta, na katero stavi, in do sedaj je prepričala vsaj tiste, ki nekaj vidijo tudi v japonski zanesljivosti. Seat pa je znamka, ki se vseeno bolj poigra s čustvi. Če je auris nekoliko bolj »razumski« avtomobil, je leon ST tudi v karavanski različici bolj čustven. Hura, končno, bi rekli mnogi, zakaj bi morali biti karavani res samo dolgočasni družinski prevozniki? Ne, ni jim treba več biti. Čeprav meri v dolžino (4,54 metra) skorajda enako kot auris, pa je z nekaj več centimetri pri medosju (2,64 metra) to opazno tudi na zadnjih sedežih. Nekoliko bolj čvrsta karoserija in trše podvozje ob tem ne prineseta s seboj prav nič slabšega počutja med vožnjo, prej obratno, še bolj pa razveseli tudi nekoliko večji prtljažnik – ta, zaradi česar tak avtomobil tudi kupite, ima prostornino 587 litrov, kar resnično ni od muh.

Tudi sicer leon deluje nekoliko bolj »trdo«, to se vidi tudi pri menjalniku, pri katerem pa so se konstruktorji odločili za le pet stopenj, kar je po svoje precej nerazumljivo, saj bi šesta prestava še kako prišla prav. Kot recimo v aurisu, ki se kljub nekoliko šibkejšemu motorju lahko zanese na šest prestav in mehkejšo ročico pri prestavljanju. Po eni strani dobro, po drugi pa tudi leonu ne gre zameriti, da voznik nekoliko bolj občuti tisti »pravi« menjalnik, kajti avtomobil ne skriva svojih ambicij, in to ne le tovornih. Obema je skupno še nekaj: v notranjosti, ne glede na dobro sedenje in položaj za volanom, v ničemer ne presenetita pri obliki armaturne plošče. Ne moremo sicer reči, da sta dolgočasna, zastarela ali kaj podobnega, ker bi bilo to krivično, a tudi v ničemer zares ne izstopata. Pri aurisu voznik dobi občutek, da sedi pred nekakšno steno, ki ga ločuje od okolice, pri leonu pa je vse skupaj, glede na vse, kar avtomobil izraža navzven, le premalo drzno oblikovano. Kar je škoda pri obeh modelih, saj drugače zmoreta veliko več in obljubljata prav tako, a to sta avtomobila, ki pač v oči padeta bolj zunanjim opazovalcem kot njunim uporabnikom.

Pri motorjih je razlika kar očitna. Toyotin na prvi pogled z vsega 90 konji (66 kilovati) deluje kar malce podhranjeno glede na seatov koncernski 1,6-litrski dizel s 105 konji (77 kilovati), a v praksi se te razlike hitro izničijo. Ne prvi ne drugi seveda ne prekipevata od moči, pa vendar sta sposobna avtomobil spremeniti v kar dinamični družinski nahrbtnik, pri čemer seatovemu v prid govori večji navor (250 Nm, aurisov le 205 Nm), je pa zato Toyotin nekoliko bolj varčen (5,1 litra dizelskega goriva na 100 kilometrov, Seatov 5,3), a spet je to le igra decimalk. Če bi leonovemu dodali 6-stopenjski menjalnik, bi bila slika verjetno že drugačna.

Tak kompakten nahrbtnik pa ni nujno predrag, a če pomislimo, da je okoli 20.000 evrov treba odšteti tako za enega kot za drugega, se lahko malce popraskamo za ušesi. Sicer sta zelo solidno opremljena, od klimatske naprave do elektronskih pomagal, navigacije, informacijsko-razvedrilnega sistema in še česa, pa vendar. Pri tem je leon celo nekaj cenejši, tudi pri aurisu pa se po uradnem ceniku s pravimi popusti cena lahko spusti precej pod magičnih 20.000 evrov.