Januarja je bilo v uniji registriranih 885.159 novih osebnih vozil, med večjimi avtomobilskimi trgi pa so rast zabeležili le v Veliki Britaniji, kjer so prodali za 11,5 odstotka več vozil kot januarja 2012, so danes sporočili iz Združenja evropskih avtomobilskih proizvajalcev (ACEA).

Največji posamični trg je bil tudi januarja nemški. V največjem evropskem gospodarstvu so prodali 192.090 osebnih vozil, kar je 8,6 odstotka manj kot januarja lani. Španski trg se je januarja v medletni primerjavi skrčil za 9,6 odstotka, francoski kar za 15,1 odstotka, italijanski pa celo za 17,6 odstotka.

Visok padec je spet zabeležila tudi Slovenija, kjer je bilo januarja po podatkih ACEA registriranih 4383 novih osebnih vozil, kar je 12,5 odstotka manj kot januarja 2012.

Večji padec od Slovenije so poleg Francije in Italije zabeležile še Grčija (-34,5 odstotka), Nizozemska (-31,2 odstotka), Finska (-28,2 odstotka), Madžarska (-26,1 odstotka), Ciper (-20,8 odstotka), Irska (-18,8 odstotka), Švedska (-15,9 odstotka) in Bolgarija (-15,8 odstotka).

Rast prodaje novih osebnih vozil so medtem poleg Velike Britanije januarja zabeležili v Estoniji (+28,4 odstotka), na Danskem (+14,5 odstotka), v Belgiji (+13,3 odstotka), na Poljskem (+8,8 odstotka) in v Avstriji (+3,5 odstotka). Na Portugalskem je bila rast minimalna.

Med pomembnejšimi proizvajalci je prodaja januarja v medletni primerjavi najbolj upadla Fordu (-25,5 odstotka), Toyoti (-16,8 odstotka), PSA Peugeot Citroenu (-16,3 odstotka) in Fiatu (-12,3 odstotka). Evropski velikan Volkswagen je zabeležil 5,2-odstotni padec, Renault 5,6-odstotnega, GM (predvsem Opel) 5,5-odstotnega, Nissan šestodstotnega in Hyundai dvoodstotnega.

Rast so zabeležili Daimler (+3,7 odstotka), BMW (+6,6 odstotka), Kia (+7,2 odstotka), Honda (+10,3 odstotka) in Mazda (11,4 odstotka).

Lani je prodaja v EU upadla za 8,2 odstotka, kar je bilo največ po letu 1993. Še večji letni padec je zabeležila Slovenija, kjer je bilo lani po podatkih ACEA registriranih 16,7 odstotka manj vozil kot leta 2011.

Kriza avtomobilskega trga je prizadela predvsem proizvajalce, ki nadpovprečen delež prodaje ustvarijo na stari celini. V težavah so se tako znašli PSA Peugeot Citroen, Renault, Fiat in Opel.