Imate raje kriminalko, ljubezenski roman, zgodovinsko dramo? Mogoče znanstvenofantastične zgodbo? Nič ali vse? Ni problema, po navadi je tako, da je v eni knjigi lahko kar vsega po malo. Seveda pod pogojem, da se jo je lotil nekdo, ki zna z besedami. Tako nekako, kot bi znotraj ene zgodbe Nissanovi pisatelji vključili dve zgodbi, ki imata skupnega le to, da sta glavna junaka v sorodu. Ne verjamete? Zgodba o juku je primer, kako lahko na isto temo napišete dve različni zgodbi, zanimivi po svoje.

Začnimo z bolj tuzemeljskim junakom, če je juke sploh lahko s tega planeta. Dizelski posebnež je namreč poseben res le po zunanji obliki, ki lahko zahtevnega bralca navduši ali pa ga pripravi do tega, da knjigo odloži že po prvem odstavku. Kajti juke vas ne more pustiti hladnega. Veliko je tistih, ki mu zamerijo preveč drugačnosti, drugi se navdušujejo ravno nad tem, v našem primeru pa je dizelski junak ravno dovolj drugačen, da vžge. Z dolžino 4,135 metra je med krajšimi, a zato ni nič manj junaški. Nasprotno, na cesti deluje že zaradi svoje višine 1,57 metra kar zajetno, izbuljeni sprednji luči in nekako prekratek zadek pa njegovo pojavo le še nadgradita.

Njegov bratranec iz naslednjega poglavja pa je tudi lahko iz neke druge zgodbe. Še bolj dinamične, saj se zgleduje po Nissanovi motošportni dediščini, že njegovo ime nismo pa obeta veliko več kot le vsakdanjost. Nismo je kombinacija nevsakdanjosti na več nivojih. Vse oblikovne detajle običajnega juka so le še poudarili, je celo nekaj malega daljši, a predvsem zaradi takšnih ali drugačnih optičnih dodatkov, bolj pa seveda navdušuje v notranjosti in pod motornim pokrovom. A več o tem malce kasneje.

Junak za vsak dan je uporabniku prijazen, čeravno bi od tako razigranega avtomobila pričakovali, da ne zna prisluhniti vsakodnevnim potrebam uporabnikov. Pa jim zna, če se seveda znajdete z vsega 251 prtljažnimi litri (nismo jih ima celo še manj – 207 litrov), kar je sicer dovolj za sprotno prevažanje manjše prtljage, za kaj več pa ti litri ne morejo zadostovati. A namen juka ni transport prtljage, pač pa biti drugačen, a istočasno tudi domač. Dizelskemu junaku to uspeva na celi črti.

Nismo je drugačen v marsikaterem pomenu besede. Že na prvi pogled deluje agresivno in skoraj grozeče. Kar naj bi športnik njegovega kova tudi bil. V notranjosti razvaja s športno oblikovanimi sedeži, ki so dovolj udobni za vsakodnevno vožnjo, še najbolj pa seveda preseneča motor. 200 konjev, kolikor jih zmore 1,6-litrski turbo bencinski agregat, je iskrivih, čeravno jih malce zavira brezstopenjski menjalnik CVT, ki pa zato povečuje vozno udobje. Na drugi strani znani dizelski dCi motor s 110 konji opravičuje pričakovanja, saj se zna izkazati z zmogljivostmi in kulturo delovanja ter tudi varčnostjo. Če bencinski pogoltne okoli 10 litrov, jih dizelski skoraj pol manj (dobrih 6 litrov). A res je tudi, da 200 konjev zahteva neki način, da se jih uspešno prenese na podlago, štirikolesni pogon v nismu ni le dodatek, ampak že nuja. Dizelski bratec se dobro znajde tudi z dvokolesnim pogonom. Ob končni hitrosti 175 km/h (nismo jih zmore 200, pričakovali smo še več) in pospešku 11,7 sekunde do 100 km/h (nismo športnih 8,2 sekunde) pa je povsem dorasel zastavljeni nalogi.

Je to vse, kar zmoreta junaka, vsak iz svojega poglavja iste knjige? Ne, zmoreta še kaj, a njuna prva naloga je biti drugačen. Pri opremi na srečo niso tako eksperimentirali, dizelski s paketom opreme N-TEC ima vse, kar sodobni štirikolesnik potrebuje na področju varnosti (ABS, ESP, zračne blazine in zavese...) in udobja (klima, radio s CD in bluetooth, potovalni računalnik, tempomat, električni paket...), nismo pa še nekaj več, in sicer tudi navigacijo, kamero, ki kaže dogajanje za vozilom in pomaga pri parkiranju, oblazinjene sedeže v alkantari in pametni ključ. Tako zaradi videza kot tudi zaradi same vožnje zadeva namreč postane res sprejemljiva, kar ugotovite, ko pridete skoraj do konca te knjige. V zadnjem poglavju pa seveda pride tudi trenutek resnice. Da, cena je tista, ki bi znala junaka narediti za brezsmrtnega ali pa ga pokoplje v naslednjem stavku. In tako testnega dizelskega štirikolesnika cenijo na 20.130, bencinsko gnanega nisma na 28.630 evrov.