Ko beseda nanese na športne terence, se odgovornim pri Fordu zasvetijo oči. Z razlogom: ponašajo se z bogato zgodovino. Zato ne čudi, da tudi o prihodnosti govorijo s ponosom, saj si obetajo visoke prodajne številke. »Rast trga športnih terencev se bo v svetu nadaljevala vsaj naslednjih pet let, do leta 2018 bo vsako peto vozilo športni terenec ali križanec, prodajo v Evropi pa bomo potrojili. Samo lani smo prodali 1,2 milijona športnih terencev, kar je tretjina več kot leto prej,« pravi Roelant de Waard, podpredsednik za marketing in prodajo pri Fordu Evropa. Veliko breme uspeha na stari celini nosi kuga, ki se je uvodnim dvomom navkljub zaradi neposrečenega imena izkazala za uspešnico, ki od leta 2008 (predlani so jo prenovili) privablja številne kupce. »Ponosni smo nanjo,« še dodaja De Waard.

Ponosni pa želijo biti tudi na model edge, ki po besedah odgovornih na trg prinaša kombinacijo, ki doslej še ni bila na voljo – edge naj bi tako imel stroške lastništva in porabe goriva na ravni manjšega, prostornost in visoko stopnjo opreme pa na ravni velikega športnega terenca. Kar z dolžino okoli 4,7 metra dejansko tudi je. »Ford je od nekdaj znan po svoji vozni dinamiki, edge pa je dinamičen že na prvi pogled in od strani spominja na geparda. Je karizmatično, prostorno in po zaslugi številnih tehnologij tudi pametno vozilo, ki ga bodo z navdušenjem sprejeli tudi zeleni, saj je po zaslugi nizkih izpustov ogljikovega dioksida in porabe tudi okolju prijazen,« pravi Joel Piaskowski, direktor dizajna.

Da dejansko ima karizmo, smo se prepričali sami, ko smo si ga ogledovali, prav tako smo opazili ogromen prtljažnik, katerega osnovna prostornina še ni znana (s podrtimi sedeži naj bi bila kar 1788 litrov), veliko prostora za kolena in glavo najbolje dveh potnikov ter uporabljene kakovostne materiale, le številnih tehnologij (med njimi bo tudi napredni sistem parkiranja, ki ga bodo konec leta ponudili tudi kupcem focusa in novega mondea) nismo mogli preizkusiti, saj edge za poskusne vožnje še ni bil na voljo. So nam pa kot predjed postregli podatek o motorizaciji – edge bosta poganjala dva 2-litrska dizelska motorja z močjo 180 in 210 konjev (132 in 154 kW), prenos moči pa bo potekal bodisi preko 6-stopenjskega ročnega ali pa 6-stopenjskega samodejnega menjalnika, ki mu lahko ukazujemo z ušesoma za volanskim obročem. Poudarjati, da pričakujejo maksimalno varnost za potnike, je verjetno odveč, bo pa gotovo dobrodošla novost varnostni pas za potnike zadaj z vgrajeno zračno blazino, ki se v primeru nesreče napihne.