»Veseli nas, da smo irski policiji dostavili 20 novih avtomobilov opel insignia. Vam pa opozorilo – pazite se jih!« se je glasila prijazna opomba Oplovih predstavnikov, preden smo se podali na testne vožnje z novo opel insignio. No, pojem »nova« je precej relativen. Avtomobili so resda bili novi, skoraj brez prevoženih kilometrov, a ne novi, kot ta pojem razumemo v jeziku avtomobilske industrije. V tem namreč nov avto pomeni bodisi nov model bodisi novo generacijo določenega modela ali pa vsaj njegovo prenovljeno različico. Je pa bilo pri tokratni insignii vseeno nekaj popolnoma novega – en njenih ključnih delov, ki mu rečemo tudi srce avtomobila.

Da beseda teče o motorju, je verjetno odveč poudarjati, kot tudi to, da bi bilo kaj drugega po nedavni temeljiti osvežitvi pri insignii povsem odveč spreminjati. Tistih nekaj pomanjkljivosti, ki jih je avto imel, je namreč z njo izginilo, in ta bodisi 4,84 metra (v 4- in 5-vratni različici) bodisi dobrih 4,9 metra (karavan) dolg avtomobil vozniku in potnikom nudi resnično veliko užitka, pa tudi več kot dovolj prostora za prtljago (500 litrov pri 4-vratni, 530 pri 5-vratni in 540 litrov pri karavanski različici). A upamo si trditi, da bo v kombinaciji z novim motorjem ta užitek še toliko večji. Ta motor pa je, kakopak, dizelski. Da je to logično, pove že dejstvo, da kar 83 odstotkov vseh insignij, ki se ta trenutek vozijo po evropskih cestah, poganja dizelsko gorivo, novi 2-litrski turbodizelski agregat pa je v vseh pogledih superiornejši od starega, enako velikega. Za štiri odstotke, s 163 konjev (120 kilovatov) na 170 KM (125 kW) so mu namreč povečali moč, za 14 odstotkov, s 350 Nm na 400 Nm, navor, ob tem pa je varčnejši in čistejši, saj ustreza okoljskemu standardu euro6. A to so merljive številke na papirju, še bolj razveseljivo pa je, ko avto v praksi vzbudi neizmerljive dobre občutke – insignia se je namreč z novim motorjem izkazala za še posebej dober avtomobil, agregat pa izpolni vsa pričakovanja. Pri čemer je ob pričakovani odzivnosti (limuzina z njim do stotice pospeši v vsega devetih sekundah) še zelo tih in uglajen. Zato ne čudi, da so nove dizelske motorje pri Oplu poimenovali kar za šepetajoče.

Prvi tak naziv si je sicer že prej pridobil 1,6-litrski CDTI, ki smo ga kot novost tokrat preizkusili v oplu mokki. A če je insignia za novi 2-litrski dizelski motor prvi avtomobil, je 1,6-litrski svoje mesto že našel v astri in merivi, zdaj pa torej še v mokki. Mimogrede, 4,28 metra dolgi športni terenec s 356-litrskim prtljažnikom je prava zgodba o uspehu, saj je za corso in astro tretji najbolj prodajani Oplov avtomobil. Je pa dejstvo, da je pri njej delež dizelskih motorjev manjši – čeprav na nekaterih trgih več kot 70-odstoten, evropsko povprečje znaša 40 odstotkov. Morda bi se utegnilo vse skupaj spremeniti prav z novincem, ki je od predhodnika, 1,7-litrskega CDTI, močnejši (136:130 KM oziroma 100:96 kW), ima večji navor (320:300 Nm) in nižjo porabo (4,6:4,2 litra na 100 kilometrov). Ob tem je resnično tih in popolnoma upraviči naziv »šepetajoči«, celo tako, da smo kar nekaj deset kilometrov prevozili v tretji prestavi, misleč, da vozimo v peti.

Z novima motorjema bo mokka naprodaj od 23.000, insignia pa od 26.410 evrov. In še to: policisti nas niso ustavili, smo pa bili deležni utripajočih luči nasproti vozečih vozil – na Irskem pač vozijo po »drugi strani«, kar terja svoj čas privajanja.