Poročilo tako k seriji nedavnih študij, ki dokazujejo, da se razkorak med uradnimi testnimi rezultati in dejansko porabo goriv med vožnjo iz leta v leto povečuje, dodaja nov dokaz, so sporočili iz Zveze potrošnikov Slovenije in društva Focus.

Študija prvič primerja napredek proizvajalcev vozil pri uradnih in dejanskih podatkih o rabi goriv v zadnjih desetih letih v Evropi.

Luksuzna avtomobilska znamka BMW se je odrezala najslabše, saj poroča podatke o rabi goriv, ki so v povprečju 30 odstotkov nižji od dejansko doseženih med vožnjo. "To pomeni, da kupec tipičnega BMW vozila porabi v povprečju o0koli tretjino goriva več, kot to zatrjujeta brošura in energetska oznaka v avtomobilskem salonu," opozarjajo v sporočilu za javnost.

Audi je uvrščen na drugo mesto, z razkorakom med uradnimi in dejanskimi podatki v višini 28 odstotkov, sledita pa mu Opel/Vauxhall (27 odstotkov) in Mercedes (26 odstotkov). Na dnu lestvice je Toyota, ki objavlja le 15 odstotkov nižje vrednosti od dejanskih, medtem ko so podatki znamk Renault in Peugeot Citroen v povprečju 16 odstotkov nižji od dejanskih.

V povprečju so uradni podatki o porabi goriv novih avtomobilov okoli 25 odstotkov nižji od tistih, ki jih vozniki dosegajo med vožnjo. Analiza ICCT prav tako kaže, da je v letu 2011 le dva odstotka nemških voznikov na cestah dosegalo uradne številke o porabi goriv.

Vodja projektov programa Mobilnost pri Focusu Katarina Otrin meni, da za informirano odločitev o nakupu avtomobila kupci v Evropi potrebujejo zanesljive podatke o rabi goriv ter da proizvajalci avtomobilov tega ne zagotavljajo. "Evropski odločevalci morajo manipuliranju s podatki o porabi goriv narediti konec," je poudarila Otrinova.

Ob tem v sporočilu izpostavljajo, da proizvajalci avtomobilov rabo goriv in emisije ogljikovega dioksida merijo s testnim sistemom NEDC. Testni cikel pa naj bi bil zastarel, nereprezentativen in poln vrzeli, ki jih proizvajalci vse bolj izkoriščajo za prirejanje podatkov na račun zaupanja potrošnikov.

Nov globalni testni sistem WLTC/P, ki bo pripravljen prihodnje leto, je bolj robusten in boljše upošteva vožnjo v realnosti. Evropski parlament in Evropska komisija predlagata, da se ta novi in izboljšani test začne uporabljati v letu 2017. Odločitev o tem pa je trenutno v razpravi med državami članicami EU.

"Trenutni test je star 30 let in je vse bolj oddaljen od realnih pogojev vožnje, zato lahko že govorimo o zavajanju potrošnikov - še zlasti zato, ker potrošnik z dvema različnima avtomobiloma, ki imata enako oglaševano porabo, ne bo dosegel enake porabe v realnem življenju," opozarja Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije.