Kitajskega arhitekta nismo omenili povsem po naključju. Nanj smo se namreč spomnili, ko smo se vozili s škodo citigojem in hyundaiem i10, ki sta s 3,6 metra med najmanjšimi avtomobili na sceni, toda vozniku ponujata zavidljivo veliko prostora. In to tako veliko, da sedeža sploh nismo imeli pomaknjenega povsem do konca nazaj, z glavo pa se stropa nismo dotikali. Pri tem nikakor ne gre za samoumevno dejstvo, saj smo visoki preko dveh metrov, zato se v marsikatere večje avtomobile stlačimo z veliko težavami. Prav zato se še toliko bolj čudimo, kako lahko sedimo s tako obilo prostora v malčkih, kot sta citigo in i10, medtem ko je situacija v številnih večjih avtomobilih bistveno bolj tesna. Toda to je dilema za kakšno drugo priložnost, saj bomo tokrat ostali pri najmanjših avtomobilskih primerkih, ki imata dovolj prostora tudi zadaj (!), seveda če spredaj ne sedi dvometraš.

Kljub temu imata tudi malčka svoje omejitve, saj preko lastnih meja ne moreta. Primanjkljaj velikosti se pozna pri motorju, ki mora biti ob takšni velikosti avtomobila (ali pa majhnosti, če želite) šibkejše narave. Testni citigo tako pod pokrovom v litrskem bencinskem motorju skriva 60 konjskih moči (44 kW), medtem ko je i10 močnejši, saj ima v 1,25-litrskem 87 konjičev (64 kW). Toda kljub manjši postavi se nihče od njiju ne ustraši nobenega prometa, nobene ceste, še najmanj pa avtoceste, kjer se počutita povsem domače. Potniki se tudi pri večjih hitrostih peljejo več kot udobno, pri čemer je skrajna meja pri citigoju 160 km/h (do stotice v 14,4 sekunde), pri i10 pa 175 km/h (do stotice v 12,2 sekunde). Tudi prestavljanje je v obeh tekoče, le malce se včasih zatika pri pretikanju v vzvratno prestavo pri i10. Kljub vsemu je jasno, da je njuno kraljestvo v mestih, kjer se znajdeta kot riba v vodi. Lastnik jima je vedno izjemno hvaležen, ker mu v vsakdanjih naglici ni treba dolgo iskati parkirnega prostora, saj lahko citigoja in i10 zares stlačite v skoraj vsako luknjo.

K dobremu občutku med vožnjo pripomore tudi urejena notranjost, ki je v obeh avtomobilih iz kakovostnih materialov, vse linije pa so elegantno in moderno zaključene. Niti sluha ni o kakšni cenenosti ali manjvrednostnem kompleksu. Enako velja za preglednost vseh merilnikov in upravljalnih gumbov, ki so vsi zgledno in priročno razporejeni. Za povrh imata tudi prtljažnik z 252 litri, kar je pri tej velikosti avtomobila precej spodoben podatek. Še najbolj sta si testna primerka različna pri rezervoarju za gorivo, saj citigo sprejme 36 litrov, i10 pa 40. To bi moralo uporabniku hyundaia omogočiti daljšo vožnjo pred novim obiskom bencinske črpalke, a kaj ko ima zato citigo porabo 5,8 litra, kar je za natanko liter boljše kot i10.

V kolikor nimate večje družine, ali pa pri hiši iščete drugi avtomobil za mestne opravke, potem sta citigo in i10 ugodna izbira tudi zaradi svoje cene. Škodin primerek namreč stane 9952 evrov, hyundaiev pa 11.740 evrov, a razlika je nastala predvsem zaradi moči motorja in tudi novejše različice i10. Več pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si