Vse več Slovencev se samostojno odloča za uvoz želenega jeklenega konjička. Kakšne pasti jih čakajo, zakaj je po vašem mnenju bolje, da se obrnejo za pomoč na profesionalno podjetje, kot je vaše?

Gotovo se je bolje obrniti na nekoga, ki se profesionalno ukvarja z uvozom vozil, saj ve in zna, tudi jezik in fraze. Pred uvozom vozila je treba preveriti dotičnega trgovca, sami največ sodelujemo z Nemčijo, ki je velik trg in tudi zakonodaja je primerna. Ne ukvarjamo se z lastniki podjetij, ki so turški državljani in vzhodnjaki, saj nam je pomemben varen nakup, tako zaradi svojega imena kot zaradi stranke. Pred potjo se je treba pripraviti, da prevoženi kilometri niso zaman, saj vedno nastanejo določeni stroški. Ljudje se pogosto odločajo za avto po videzu, ne vedo pa, kakšne so lahko potencialne napake. In o njih je treba povprašati prodajalca.

Zakaj je vozilo sploh smiselno pripeljati iz tujine, so tam avtomobili cenejši kot pri nas, verjetno je tudi ponudba bogatejša?

Odvisno od vozila. Seveda je ponudba večja, toda pri ceni se lahko zatakne, saj je novi davek na motorna vozila, ki je vezan na izpuste ogljikovega dioksida, uvoz podražil in se mnoga vozila ne splača več uvažati. Starejši je avto, večji je namreč pribitek na ceno, zato se splača uvažati avte, ki jih na slovenskem trgu ni, s specifično opremo...

V preteklosti je bilo kar nekaj primerov, ko prodajalci rabljenih vozil niso plačevali davka. Kako lahko kupec to preveri in se zavaruje?

Mi izdamo vsa vozila s potrdilom o plačanem davku. Vse več strank to tudi zahteva, saj se ustrašijo, da davek ni plačan ali da je avto ukraden. V podjetju imamo vsa plačila dokumentirana, vsak avto ima tudi svojo davčno številko, tako da lahko stranka pokliče v davčni urad in preveri, ali je bil davek plačan.

Omenili ste, da vozila uvažate predvsem iz Nemčije. Zakaj ne tudi od drugod?

Zakaj Nemčija? Tam so avtomobili najboljši, imajo znano zgodovino, prodajajo se s servisno knjigo. Kar pa je najbolje, 99 odstotkov vsega posla se je mogoče dogovoriti po telefonu. Tako pokličem prodajalca v Nemčijo, ga povprašam o zgodovini, morebitnih poškodbah in menjavah delov in prodajalci so tam odkriti in vse povedo. V nasprotju s Slovenijo, kjer tovrstne stvari vsi zamolčijo. Če želi stranka kakovosten avto, je nemški trg gotovo najbolj primeren. Seveda delujemo tudi na drugih trgih, ko od večjih lizinških podjetij kupujemo vozila na zalogo. Vsa naša ponudba je na spletu, vse poškodbe so fotografirane, zraven so tudi podatki o prevoženih kilometrih in servisni knjigi. Seveda pa je različnih znamk in vozil enostavno preveč, da bi jih imeli na zalogi. Ko sem iskal avto zase, sem šel večkrat v Nemčijo in si nabiral izkušnje. Nemci te drugače obravnavajo, če imaš podjetje, vsak avto je treba tudi rezervirati po uradni poti.

Ste kdaj že uvozili kakšnega pregrešno dragega jeklenega lepotca?

Izjemno dragih vozil ne uvažamo, saj ne moremo biti cenovno konkurenčni. Pri dražjih je tudi tako, da se večina odloči za nova vozila. Pri vrednosti 60.000 evrov tem ljudem tudi morebitni prihranek 5000 evrov zaradi uvoza iz tujine ne pomeni kaj dosti.

Na trgu je kup podjetij, ki se ukvarjajo z uvozom in prodajo rabljenih vozil. Na kaj naj bo kupec pozoren, da izbere pravo podjetje?

Težko bi komentiral druge, lahko vam povem za nas: treba je obvladati vse segmente uvoza. Ena stvar je nekaj ceneje pridobiti, spet nekaj drugega, ko avto zapelje na slovenske ceste. Doslej nismo imeli pritožbe stranke, da avto ne bi bil tak, kot smo jim ga obljubili. Mnogi kupci niso seznanjeni s stroški uvoza, mislijo, da če stane avto v Nemčiji 5000 evrov, so stroški uvoza morebiti le še dodatnih 200. A ni tako. Največji strošek je DMV, ki najbolj odločilno vpliva na končno ceno. Če gre denimo za avto z dizelskim motorjem norme euro3 in za nameček brez filtra trdnih delcev, so lahko dodatni stroški tudi 40 odstotkov cene, manjši stroški so še homologacija s podatki vozila v slovenskem jeziku, prevoz in naša marža.