»Prodaja Dasslerjevih copat je cvetela po vsem svetu, tudi po drugi svetovni vojni in hudem sporu bratov, ki sta leta 1947 podjetje razdelila: Rudolf je takrat ustanovil podjetje Ruda (kasneje ga je preimenoval v Puma), Adolf je svojemu podjetju nadel ime Adidas. Medsebojno rivalstvo se je končalo šele po smrti bratov – pred štirimi leti sta podjetji organizirali prijateljsko nogometno tekmo in zakopali bojni sekiri... Današnja zgodba je znana vsem – Adidasove tri črte so še vedno simbol multinacionalke in enega največjih proizvajalcev športne opreme na svetu,» v uvodu pogovora pojasni Gorazd Jurkovič, specialist za aktivacijo blagovne znamke Adidas v Sloveniji.

Z enaintridesetletnim Prlekom, doma iz Rožičkega vrha, ki se v službo v Šenčur pri Kranju vsak dan pripelje iz Grosuplja in ki skrbi tako za pripravo marketinških kampanj, oglasov in piarjev kot še za marsikaj drugega, smo se pogovarjali o potrošnikih navadah Slovencev, našemu odnosu do športa, vplivih gospodarske krize na prodajo in seveda tudi o Adidasovi šoli teka.

Ali tudi sami svoj prosti čas posvečate teku?

Bolj ne kot ja. V otroštvu in rani mladosti nisem bil ravno športni tip, šport me je začel zanimati šele zadnja leta. Najraje imam hribe in plezanje, po novem rad obiskujem bootcamp in tudi nogomet sem začel spremljati v zadnjem času. Seveda se občasno pridružim tudi tekačem v Adidasovi šoli teka.

Ta letos poteka že tretje leto zapored, kako ste zadovoljni s projektom?

Zelo. Naš cilj je podpreti ljubitelje teka in ostale ter jih navdušiti nad aktivnim in zdravim načinom življenja. Prepričan sem, da bodo s pomočjo tekaških trenerjev in skrbno načrtovanih treningov po sedmih mesecih skupnih priprav prav vsi udeleženci Adidasove šole teka oktobra uspešno nastopili na Ljubljanskem maratonu.

Delamo na kakovosti, kar pomeni, da ne stremimo k številčnosti udeležencev šole, ampak se nam zdijo pomembne tudi želje in povratne informacije tekačev. Med vsakotedenskim druženjem skupaj spoznavamo lepote in opozarjamo na pasti teka, tekačem predstavljamo pravilen izbor opreme, jim svetujemo, kako se izogniti najpogostejšim tekaškim poškodbam in jih med drugim seznanjamo s pravilno prehrano aktivnih športnikov.

Adidas Slovenija se ne le aktivno vključuje v spodbujanje zdravega in športnega načina življenja, ampak v podjetju sodelujete tudi s številnimi uglednimi športnimi imeni in organizacijami. Katera so tista največja?

Eno največjih imen, s katerimi sodelujemo, je zagotovo NK Maribor - smo uradni opremljevalci in spoznorji največjega in najuspešnejšega slovenskega nogometnega kluba. Eden naših najbolj svežih imen, ki ga sponzoriramo, je tudi košarkar Goran Dragič, prav tako imamo sklenjene individualne pogodbe z Adidasovimi ambasadorji: Marcosom Tavarosom, Alešem Merteljem, Goranom Cvijanovićem, Nežo Mravlje, plezalci in ostalimi slovenskimi športniki...

Koliko let je Adidas prisoten v Sloveniji in kako so se v tem času spremenile nakupovalne navade potrošnikov?

Adidas Slovenija je del širše regije South, ki vključuje cel Balkan, predstavništva so v Cipru, Grčiji, Srbiji, na Hrvaškem in po novem tudi v Italiji. V Sloveniji je blagovna znamka Adidas v športnih trgovinah prisotna že več kot deset let. Zaenkrat imamo svojo franšizo v Ljubljanskem City parku, v začetku septembra bomo odprli tudi novo franšizo v Celju.

Sicer pa je naša regija zelo posebna – V Sloveniji je blagovna znamka Adidas najbolj priljubljena v kategoriji life style, medtem ko je v tujini na prvem mestu glede povpraševanja specialna športna oprema.

Kar pa se tiče navad potrošnikov, naj povem, da so se te v desetih letih močno spremenile. Potrošniki danes točno vedo, kaj iščejo. Prav tako točno vedo, kaj pomeni kakovostna tehnična oziroma funkcionalna majica – zakaj je dobro, da materiali na primer vsebujejo šestnajst tehnologij in zakaj je cena majice takšna, kot je. Potrošniki torej naše artikle zelo dobro poznajo in iščejo kakovost. V zadnjih desetih letih se je poznavanje športne opreme s strani kupcev zelo povečalo. Slovenci znamo prepoznati kakovost.

Se je v zadnjem desetletju spremenil tudi odnos ljudi do športa? Se je v smeri skrbi za zdravje in dobro počutje izboljšal?

Seveda. Dovolj je že, če gremo zvečer ven in vidimo, da se ljudje vse več rekreirajo. Ljudje se čedalje bolj zavedamo pomena aktivnosti kot zdravega načina življenja. Radi imamo, da nas nekdo vodi, vodene vadbe oziroma skupine so zelo priljubljene, ne le tekaške, tudi razni boot campi. Slovenci smo navdušeni športniki in ljubitelji outdoor športov – po neki raziskavi naj bi se kar 60 odstotkov Slovencev ukvarjalo z enim od outdoor športov.