Brilla lani sploh ni bila vključena v ocenjevanje, saj je njen direktor Guido Barilla v intervjuju za italijanski radio izpostavil, da v oglas za svoje izdelke nikoli ne bi vključil homoseksualcev. »Ne bi jih vključil v oglas, ker se z njimi ne strinjam,« je takrat pojasnil Barilla. »Naš pogled pozna samo družino, v kateri ima ženska pomembno vlogo,« je razložil in dodal, »če homoseksualcem to ni všeč, naj si izberejo drugo znamko testenin.«

»Testenine in ljubezen za vse!«

Barilline izjave so pograbili vsi svetovni mediji in izzvali bojkot v Združenih državah Amerike, kjer italijanski proizvajalec testenin nadzoruje 30 odstotkov trga in je v letu 2013 zaslužil 430 milijonov dolarjev. Harvardska univerza je iz menze odstranila testenine Barilla, organizacije za zaščito pravic homoseksualcev so glasno podprle druge znamke, Barillini konkurenti pa so izrabili priložnost za samopromocijo. Še najbolje jo je odnesla nemška družba Bertolli, ki je na svoji strani na Facebooku nemudoma obvestila uporabnike: »Testenine in ljubezen za vse!«

Guido Barilla je bil nad negativnim odzivom presenečen in je zato svoje izjave poskušal omiliti prek številnih videov, v katerih se je tudi opravičil. Čeprav za intervju ob odlični oceni ni bil dosegljiv, je v njegovi izjavi možno zaznati ponovno opravičilo: »S ponosom lahko rečem, da smo se veliko naučili o definiciji in pomenu družine. V preteklem letu smo vložili ogromno truda, da smo to pokazali tudi prek našega dela.«

Nekateri predstavniki organizacij za zaščito pravic gejev, ki so sodelovali z Guidom Barillo, so potrdili, da so njegove izjave iskrene. »Bil je šokiran nad posledicami zaradi svojega prepričanja,« je pojasnil aktivist David Mixner. Družba je svojim delavcem omogočila dodatke, povezane s spremembo spola; 8000 delavcem so organizirali predavanja glede različnosti; in sprejeli posebno politiko, uperjeno proti diskriminaciji istospolno usmerjenih in transseksualcev.

Mladi kupci so občutljiva skupina

Družbe postajajo vse bolj previdne glede svojih stališč do različnih skupnosti v družbi. Najbolj občutljiva je skupina mladih kupcev, ki se brez zadržkov odloči za bojkot, če neka družba izrazi nestrinjanje z določeno skupino v širši družbi. Starbuck, Nike in Microsoft so vsi podprli pravico do istospolne poroke v Washingtonu leta 2012.