Čedalje uspešnejši in popularni zvezdniki z družbenih omrežij so glasbenim založniškim hišam postali trn v peti. Založnikom gre v nos, da na račun visoke gledanosti zvezdniki služijo, sami pa od tega nimajo praktično ničesar.

Michelle Phan je Američanka, ki si je slavo prislužila z domačimi videoposnetki, ki ponujajo različne nasvete in smernice, predvsem na področju mode in lepote. Na najbolj zaželenem videokanalu Youtube ima več kot šest milijonov sledilcev, nekateri njeni videi pa so presegli petdeset milijonov ogledov.

Njen (tudi ekonomski) uspeh pa ni niti približno pogodu založniški hiši Ultra Records, ki ima pod svojim okriljem glasbenike, kot so Kaskade, deadmau5 in Calvin Harris. Po poročanju tujih medijev so se namreč založniki odločili za sodni pregon Phanove. Trdijo, da je zvezdnica v svojih videih na Youtubu in na domači spletni strani brez njihovega dovoljenja uporabila več kot petdeset njihovih pesmi. Za kršitev avtorskih pravic zahtevajo visoko denarno odškodnino, in sicer v višini 150.000 dolarjev za vsako ugotovljeno kršitev. Predstavniki Ultra Records so še dejali, da ne vidijo drugega izhoda, saj naj bi Phanova le tako prenehala kršiti avtorske pravice.

Jenna Marbles, ki je tako kot Michelle Phan, ena najpopularnejših internetnih zvezdnic, je zaslovela z videoblogom. V svojih videih pa v nasprotju s Phanovo daje prostor neuveljavljenim mladim glasbenikom in se tako izogiba nevšečnostim, s katerimi se trenutno sooča Michelle.

»Zakoni o avtorskih pravicah so dinozavri«

Internetni zvezdniki med drugim služijo tudi z umeščanjem različnih izdelkov v svoje videe, saj s tem delajo promocijo. Gre za relativno novo obliko oglaševanja. Po besedah Michelline tiskovne predstavnice pa gre na tem mestu prav za to. »Michellin namen uporabe glasbe v videih je promocija in ustvarjanje platform za predstavitev glasbenih izvajalcev mednarodnemu občinstvu.« Tako meni tudi glasbenik Kaskade, ki je prepričan, da je za njegov uspeh in prepoznavnost zaslužna prav Phanova.

Zvezdnica si je v nekaj svojih videih za glasbeno podlago izposodila delo Kaskadeja, ki je v odziv na sodni pregon Phanove na twitterju zapisal, da je zakonodaja na področju avtorskih pravic kot dinozaver, saj da je popolnoma neprilagojena aktualni medijski krajini, in da je popolnoma proti sodnemu pregonu Phanove.

Tožniki trdijo, da je v njenih videih mogoče najti okoli 50 primerov očitnih kršitev avtorskih pravic, celoten obseg morebitnih kršitev pa še ni točno določen. Zvezdnica sicer trdi, da je imela za uporabo glasbene podlage dovoljenje založniške hiše Ultra Records, kar pa za zdaj ni potrjeno.

Glede na porast priljubljenosti in uspešnosti internetnih zvezdnikov svoj kos pogače očitno želijo tudi založniške hiše. Na tehtnici pa sta tako na eni strani kršenje avtorskih pravic, proti kateremu se glasbeniki in založniške hiše bojujejo praktično že od razvoja interneta, na drugi pa dodatna (in brezplačna) promocija glasbenika. Ne glede na to, na katero stran se postavljamo, je jasno, da je posodobitev zakonodaje na tem področju nujna, vprašanje pa je, v katero smer.