»Že ob 9. uri, ko se je uradno začela prodaja vstopnic, je na Eventimovi spletni strani pisalo, da so te razprodane. Nekateri na Petrolu, drugi z miško pred domačim računalnikom smo čakali, da se bo sistem spet vzpostavil in bo morda še mogoče kupiti kakšno vstopnico, a zaman,« nam je potarnala ena od jeznih oboževalk Modrijanov, ki so ostali praznih rok pri poskusu nakupa vstopnic za letošnjo Noč Modrijanov. Deset tisoč vstopnic, kolikor jih je bilo na voljo za dva večera te prireditve, ki bo 23. in 24. oktobra v celjski dvorani Zlatorog, je bilo namreč razprodanih v pičli minuti.

Četudi je bila količina nakupa omejena in jih je lahko posameznik kupil največ deset, to ni pomagalo. »Žal nam je za vse, ki jim ni uspelo priti do vstopnic, vendar s tem nimamo nič, saj jih nismo prodajali mi, pač pa so se prodajale izključno prek sistema Eventim. Pošle so v prvi minuti, vendar se je, kolikor vem, po nekaj minutah v obtok sprostilo še nekaj vstopnic, ker jih nekateri niso pravočasno plačali. Vseeno nam je uspelo osrečiti 10.000 ljudi, ki bodo lahko z nami ta dva večera v Celju,« je v imenu vseh štirih modrijanov dejal Blaž Švab in zatrdil, da vse, ki bodo prišli, čaka še en nepozaben večer z edinstveno scenografijo.

Toda to številnih njihovih oboževalcev, ki so ostali praznih rok, ne potolaži. Nekateri so jim v jezi zato celo zabrusili, da ne bodo več spremljali njihovih nastopov in poslušali njihovih pesmi. Spet nekdo drug jim je na družbenem omrežju zažugal, da s takim načinom počasi izgubljajo tudi zveste poslušalce in oboževalce.

Preprodajalci si manejo roke

A različne teorije zarote, po katerih naj bi del vstopnic nemara kupili kar člani skupine, da bi prišli do dodatne reklame in zaslužka, zares niso potrebne. Nesporno je, da imajo Modrijani ogromno oboževalcev, ki bi jim sledili tudi v Stožice, kjer je veliko več prostora, a tja fantje za zdaj ne želijo in raje ostajajo v Celju, kjer pripravijo dva koncerta zapored. Več jih tudi fizično ne bi zmogli. »Noč Modrijanov je posebnost v slovenskem prostoru in vstopnice so vsako leto razprodane v hipu,« poudari tudi direktor družbe Eventim Karli Erdlen. In doda še, da nikakor ne drži, da bi se njihov sistem zaradi tega sesul, saj imajo najsodobnejšo, tehnološko dovršeno in hkrati najhitrejšo platformo za prodajo vstopnic. Po Sloveniji imajo več kot 1500 pooblaščenih prodajnih mest, na vseh pa se je prodaja začela natanko ob 9. uri.

»Dejstvo je, da so ljudje na začetek prodaje čakali povsod, in že če je vsak kupil samo dve vstopnici, so bile te v eni minuti razprodane,« razloži prvi mož Eventima. Iz katerega dela Slovenije je bilo največ srečnežev, ki jim je uspelo kupiti vstopnice, pa bodo vedeli šele po analizi, ki jo bodo opravili šele, ko bodo prejeli vsa plačila. »Tisti namreč, ki so v postopku nakupa izbrali možnost plačila s položnico, imajo tri delovne dni časa, da jo tudi plačajo,« razloži Erdlen. In če tega ne bodo storili, se lahko zgodi, da bo kakšna vstopnica še na voljo v redni prodaji.

A dejstvo je tudi, da so se vstopnice, cena ene je bila letos uradno 20 evrov, že slabo uro zatem, ko jih ni bilo več mogoče kupiti nikjer, pojavile na črnem trgu. Seveda ne le po dvakrat ali trikrat višji ceni, temveč se je ta celo popeterila. »Prodam dve karti za Noč Modrijanov za četrtek, 23. oktobra. Cena 100 evrov za posamezno,« se je glasil eden izmed mnogih podobnih oglasov na enem izmed spletnih portalov. In če je na primer neki špekulant kupil deset vstopnic, je v svoj žep na tak način v hipu pospravil neverjetnih 800 evrov. Pa pri tem niso niti evra zaslužili niti Modrijani, še manj pa država.

Rožico prodali v 10.000 izvodih

Zato so domnevnim prevarantom vojno že napovedali v Finančni upravi RS (Furs). »V kolikor je fizična oseba prek portala prodala vstopnico, ker sama ne more iti na koncert, to še ni delo na črno. V kolikor pa bo fizični osebi dokazano, da je kupila več vstopnic z namenom, da jih prodaja, pa za to dejavnost sploh ni registrirana, obstoja sum, da gre za delo na črno,« pravijo v Fursu, kjer bodo pod drobnogled vzeli tudi oglaševalsko organizacijo, ki je dolžna pred objavo od naročnika pridobiti vse z zakonom predpisane podatke.

»Prepričan sem, da tu ni nobene kuhinje. Fantje so preprosto priljubljeni. Sicer pa 10.000 vstopnic niti ni tako veliko. Avseniki so na primer v Berlinu igrali pred 90.000 oboževalci. Dejstvo je, da Modrijani v enem večeru okoli sebe zberejo glasbeno smetano, sama prodaja vstopnic pa dejansko ni njihova stvar in se s tem tudi ne morejo ukvarjati,« pravi znani glasbenik Tine Lesjak, ki fante spremlja od prvega leta delovanja in prve noči, ki so jo pripravili še na Dobrni. »Začeli so skromno, pod kostanji, zdaj pa so dosegli raven, ki si jo želijo vsi glasbeniki,« še dodaja Lesjak, sicer tudi avtor skladbe Spomin na pevca še živi, s katero so fantje pred dvanajstimi leti na glasbenem festivalu v Vurberku osvojili vse možne nagrade. Odtlej se je njihova priljubljenost le še vzpenjala.

Kot pravi Blaž Švab, pa vsako leto kljub obilici nastopov ustvarijo tudi nekaj novih skladb prav z namenom, da jih premierno predstavijo na Noči Modrijanov. In letos ne bo nič drugače. Če so lani vsi prepevali Ti moja rožica in jim je kljub kraji skladb prek spleta uspelo istoimensko zgoščenko prodati v 10.000 izvodih, letos poslušalce razveseljujejo s skladbo in zgoščenko z naslovom Moja, pred dnevi pa so premierno predstavili tudi videospot najnovejše skladbe Večni popotnik s harmoniko, ki so ga s člani več folklornih društev in skupin iz vse Slovenije posneli v idilični Logarski dolini.