Prepovedani so bili vsi motorni čolni, še vedno pa so se naokrog vozile gondole, ter električna in hibridna plovila. Skozi Veliki beneški kanal so turistom v zameno nudili brezplačne vožnje z gondolami. Prepoved motornih plovil je sicer del načrta mesta, da bi zmanjšali dnevni pretok vodnega prometa, ki spodkopava beneško laguno. V Benetkah je sicer registriranih 7.000 manjših plovil, ki jih kot prevozno sredstvo uporabljajo tako domačini kot turisti.

Ogrožena je srednjeveška arhitektura

Onesnaževanje, ki ga povzročajo čolni, pospešuje erozijo mestne srednjeveške arhitekture, ki se že pogreza v laguno. Kot pravijo strokovnjaki, so najbolj problematična plovila z dvotaktnimi motorji, saj proizvajajo veliko več izpušnih plinov in smradu, kot ostala plovila. Erozijo še povečujejo tokovi, ki jih povzročajo plovila, ki plujejo skozi večje kanale. Pročelja renesančnih zgradb so ogrožena tudi zaradi zvišane gladine morja.

Še posebno so problematične velike križarke

Mesto, ki je zgrajeno na lesenih stebrih, se nezadržno pogreza že stoletja. Paolo Lamappo, predstavnik za medije organizacije Italia Nostra, ki skrbi za ohranitev dediščine Benetk, je povedal: »Upamo, da bodo Benečani postali bolj osveščeni o tem, kako čudovito bi mesto lahko bilo, če vztrajamo pri tem, da bi dovolili samo plovila na električni pogon.« Mestni svetnik Ugo Bergamo pa je komentiral: »Dan prepovedi motornih čolnov prikazuje zavezanost lokalnih oblasti boju proti onesnaževanju, ki ga povzročajo motorna plovila.«

Mesto sicer na leto obišče 20 milijonov turistov, hkrati pa je priljubljena postojanka za velike turistične križarke, ki bi jih morali po mnenju okoljevarstvenikov prepovedati, saj zakrivajo razgled na mesto v laguni, onesnažujejo zrak in ustvarjajo valove, ki razjedajo zgodovinske zgradbe.