»Vse se je začelo v zgodnjih sedemdesetih letih, ko je Sidney Swartz opazil, da ameriški delavci potrebujejo bolj vzdržljive čevlje, ki bi bili uporabni tudi pri delu na prostem. Tako je naredil vodoodporne usnjene čevlje pšenične barve in ti so se zelo hitro prijeli med ljudmi,« je po poročanju britanskega časnika Guardian začetno idejo obutve, ki je bila poimenovana po podjetju Timberland, opisal njegov kreativni direktor Chris Pawlus. Blagovna znamka je večji zagon dobila v devetdesetih letih prejšnjega stoletja, ko so pšenično rumene čevlje začeli nositi ameriški hiphop ustvarjalci – med drugimi Wu-Tang Clan, Mobb Deep in DMX – in jim s tem nadeli ulično pomembnost in prepoznavnost.

Uspešni zaradi brezčasnosti

Zanimanje za »piščančke«, kot jih ljubkovalno imenujemo Slovenci, pa ni usahnilo vse do danes. Še več, zanje se poleg običajnih potrošnikov pogosto odločajo tudi sodobne glasbene zvezde, med njimi Rihanna, Jay-Z ali Kanye West, ter mnogi modni oblikovalci. Londonski oblikovalci moških oblačil Martine Rose, Matthew Miller in Shaun Samson so pred kratkim čevlje Timberland postavili nazaj na modne brvi, saj so ti »tako vsestranski, da so postali že ikonična dizajnerska obutev«, je za Guardian izjavil Miller. »Vsak šiv, vsak kos materiala in vsak korak v proizvodnem procesu je na svojem mestu. To je obutev, ki deluje na različnih ravneh, primerna je za vsakogar, od rap zvezdnikov do navadnih delavcev.«

Par rumenih čevljev timberland je sestavljen iz 39 delov in je ustvarjen v 80 produkcijskih korakih, veljajo pa za enega najbolj prepoznavnih modnih kosov obutve na svetu. Da so se znašli na pravem mestu ob pravem času, s pravim videzom in (brezčasnim) slogom, pa je vidno tudi iz prodajnih številk.

Pred dvema letoma je družbo Timberland kupil velikan športnih oblačil VF Corporation, neto prihodek blagovne znamke Timberland pa se je nato v prvih devetih mesecih lanskega leta povečal za 13 odstotkov ter tako dosegel 479 milijonov funtov – pri čemer ni dvoma, da so večji del zaslužka prinesli prav »klasični« rumeni čevlji timberland. V želji po večji prepoznavnosti znamke je bilo sicer podjetje Timberland prvi ponudnik obutve, ki je svoje izdelke oglaševal po televiziji, in tudi eden od prvih, ki so na zunanji strani obutve izpostavili svoj logotip – simbol drevesa.

Ročnega dela ne podcenjujejo

V zadnjem času si v podjetju prizadevajo za okolju čim bolj prijazno produkcijo, zaradi česar so ustvarili linijo čevljev Earthkeepers, ekološko ozaveščeno obutev, ki je trenutno rastoče področje njihove produkcije; več kot polovico materialov, uporabljenih pri teh čevljih, je mogoče reciklirati. Več kot dva tisoč zaposlenih v tovarni v Santiagu v Dominikanski republiki vsako leto izdela milijon visokih in petsto tisoč nizkih čevljev, pri čemer je presenetljivo, da kljub industrijski proizvodnji ogromno podrobnosti še vedno naredijo ročno.

»Vlagamo v avtomatizacijo, ampak ne z namenom, da bi nadomestili delovno silo, pač pa da bi izboljšali kakovost in doslednost produkcije,« pravi Alejandro Ordoñana, vodja karibskega oddelka Timberlanda, ki dodaja, da ne podcenjujejo nobenega dela proizvodnje; kot zelo pomembni in natančni stopnji produkcije navaja strojno rezanje usnja in ročno šivanje čevlja.

Zavezanost blagovne znamke ohranjanju narave sicer presega same izdelke: s sajenjem dreves se trudijo tudi za ohranjanje in dopolnjevanje gozdov po vsem svetu, pri čemer so na Kitajskem, Haitiju in v Dominikanski republiki do zdaj zasadili že 2,5 milijona dreves. maš