Znesek, ki ga bo Slovenec namenil za darilo posamezni osebi, je letos manjši kot v prejšnjih letih. Večina bo kupovala darila v vrednosti do 20 evrov. Največji porast je raziskava GfK Slovenija zabeležila pri nakupu daril, ki stanejo manj kot 10 evrov, saj bo kar dobra tretjina anketiranih izbrala darila omenjene vrednosti.

Še vedno moški v primerjavi z ženskami kupujejo nekoliko dražja darila. »Tekom let je mogoče opaziti vedno bolj racionalno obnašanje potrošnikov, ljudje vse redkeje presežejo načrtovani znesek za darila in ga skrbno načrtujejo,« pojasnjujejo izvajalci raziskave.

V zadnjem letu je zrasel odstotek tistih, ki letos ne bodo obdarovali nikogar. Po podatkih raziskave je med njimi več moških kot žensk. Poleg tega se zmanjšuje število oseb, ki jih bo posameznik obdaril. Zmanjšalo se je predvsem število tistih, ki obdarujejo več kot deset oseb.

Pri božično-novoletnih darilih se ljudje najraje odločajo za kozmetiko, knjige in igrače. Vse bolj postajajo ustvarjalni, saj se skoraj tretjina sodelujočih v raziskavi odloča, da bo darila izdelala sama.

Moški se v večji meri odločajo za nakup daril iz zabavne elektronike, medtem ko se ženske bolj odločajo za izdelavo daril doma. Vsekakor ženske zavzemajo vodilno vlogo pri nakupu kozmetike, oblačil, obutve in modnih dodatkov. Oboji pogosteje posegajo po darilnih bonih in obdarjencu puščajo možnost lastne izbire, kar kaže na bolj racionalne nakupe pri izbiri darila.

Večina anketirancev najraje nakupuje v nakupovalnih centrih, vendar se kaže porast nakupovanja preko spletnih trgovin. Leta 2007, ko so raziskavo izvedli prvič, je nakup preko spleta opravilo dobrih 10 odstotkov vseh anketiranih, medtem ko jih letos o nakupu preko spleta razmišlja že skoraj 40 odstotkov.

Večina spletnih kupcev kupuje na slovenskih spletnih straneh. Se pa kaže trend naraščanja spletnih nakupov preko tujih spletnih strani. To pripisujejo dejstvu, da ljudje vedno bolj zaupajo opravljenim denarnim transakcijam in večjemu konkurenčnemu okolju, ki ga ponuja internet.

Raziskavo, v kateri so o nakupovanju daril povprašali 1020 ljudi, so izvedli na reprezentativnem vzorcu uporabnikov interneta v starosti od 18 do 55 let.