Projekt vodikove polnilnice je v današnji fazi namenjen predvsem pridobivanju izkušenj pri gradnji potrebne infrastrukture za javno oskrbo z vodikom v cestnem prometu, so pojasnili v Petrolu, kjer so dali pobudo za postavitev polnilnice. "Družbi ponujamo demonstrativni vidik, skozi katerega se bomo naučili ta alternativni vir uporabljati in premostili nekaj zadržkov, ki jih navadni potrošniki ob besedi vodik začutijo," je povedala direktorica tehničnega razvoja kakovosti in varnosti v Petrolu Marta Svoljšak Jerman.

Pri ureditvi polnilnice je Petrol združil moči s Centrom odličnosti nizkoogljične tehnologije, ki je za pol milijona evrov vreden projekt pridobil evropska sredstva. EU namreč spodbuja uvajanje alternativnih virov energije in Slovenija je po odpiranju polnilnic za alternativna pogonska goriva med pionirji. Petrol je po državi že uredil 64 polnilnic z avtoplinom, šest polnilnic za električne avtomobile, kmalu pa bo odprl tudi prvo polnilnico s stisnjenim zemeljskim plinom.

Zaenkrat je na trgu malo vozil, ki jih poganja vodik

Zaenkrat je na trgu malo vozil, ki jih poganja vodik. V Sloveniji je trenutno le en tak avtomobil, poleg tega se vodik uporablja tudi v enem od vojaških vozil, ki je tako v bistvu "neviden" za sovražnike. "Na razvojni poti se je polemiziralo, da vozil na vodik ni, ker ni polnilnice. Sedaj polnilnica je in to ne more biti več razlog, da se potrošniki ne bi opogumili za nakup takega vozila, je povedala Svoljšak Jermanova, ki veliko potencial uporabe vidi predvsem v javnem potniškem prometu v mestih.

Za množično uporabo so zaenkrat vozila na vodik predraga. Določene tipe vozil pri Hondi in Hyundaiju je mogoče dobiti za 600 evrov mesečnega lizinga. Tako naj bi bila cena vozila med 120.000 in 130.000 evri. Vendar pa proizvajalci za leto 2015 načrtujejo začetek serijske proizvodnje in padec cene na 40.000 do 50.000 evrov, je pojasnil Direktor Centra odličnosti nizkoogljične tehnologije Milan Gaberšček.