Penderecki (1933) je bil v šestdesetih pomemben del glasbene avantgarde, pomembnejše priznanje iz začetnega obdobja je dobil za delo Pasijon po Luki, ki so ga izvedli leta 1966 v katedrali v Münstru, leta 1995 pa je bilo delo pod skladateljevim vodstvom izvedeno tudi v Ljubljani. Kar nekaj svojih del je posvetil katastrofam 20. stoletja, denimo skladbo Žalostinke žrtvam iz Hirošime za 52 inštrumentov, Resurrection, Lacrimoso ali Poljski requiem iz leta 1980, ki ga je leta 2005 dopolnil z delom Ciaccona in memoriam Johannes Paul II.

Serenado za godalni orkester je skladatelj v dveh delih zasnoval med letoma 1996 in 1997. Slogovno je uporabil zapletene kontrapunktne tehnike, pri tem pa se naslonil na baročne prvine. Njegov drugi koncert za violončelo je nastal 1983, krstil pa ga je sloviti ruski violončelist Mstislav Rostropovič ob 100. obletnici Berlinskih filharmonikov. Tokrat bo nastopila vzpenjajoča zvezda Maja Bogdanović, ki je nastopila že s številnimi uglednimi svetovnimi orkestri, v zadnjem času pa je že večkrat sodelovala s Pendereckim. Dvorakova Sedma simfonija iz leta 1885 za konec koncerta je delo z razkošno lirično invencijo in nacionalno barvitostjo; na eni strani jo označuje klasična čistost, na drugi pa romantični nemir. im