Kdor pogosto brska po straneh statističnih uradov, dobro ve, kako so videti slabi uporabniški vmesniki, ki so do uporabnikov pogosto celo tako neprijazni, da posumiš, da nekdo ne želi, da bi ljudje te strani sploh obiskali. Britansko podjetje za raziskave trga YouGov pa je sedaj ustvarilo novo stran, kjer si lahko posamezniki na zelo pregleden in intuitiven način pogledajo podatke o povprečnih uporabnikih ali privržencih posameznih izdelkov, znamk, športnih moštev, politikov, glasbenikov in drugih. Stran prikazuje sicer zgolj podatke o Veliki Britaniji, a lahko v posameznih primerih pokaže tudi nekaj zanimivih razlik med različnimi skupinami potrošnikov, ki imajo lahko do neke mere tudi bolj univerzalno vrednost. Tokrat nas je zanimala predvsem razlika med uporabniki Applovih naprav in naprav z Androidom.

Z Applom pogosteje politično sredinske ženske, z androidom izraziti levičarji

Prvi podatek, ki pade v oči, je demografska razlika, pri čemer je povprečni uporabnik Applovih naprav pravzaprav uporabnica, stara med 25 in 39 leti. Po političnem prepričanju je nekje na sredini, a se rahlo nagiba proti desni, dela v medijih ali založništvu, na mesec pa ima okoli tisoč funtov denarja, ki ji ostane po stroških. Temu primerno najpogosteje živi v najdražjih predelih Londona.

Androidovi uporabniki so malce mlajši in po večini moškega spola. Povprečni uporabnik je tako star med 18 in 24 leti, najpogosteje živi na severovzhodu Škotske, politično pa se nagiba izrazito v levo. Najpogosteje se ukvarja z informacijsko tehnologijo, po stroških pa mu mesečno ostane manj kot 125 funtov.

Zelo izrazite razlike se vidijo tudi pri količini ur, ki jih posvetijo različnim medijem. Applova uporabnica pred televizijskim zaslonom preživi zgolj med eno do pet ur tedensko, od 31 do 35 ur pa posveti tedenskemu brskanju po spletu. Androidov uporabnik nasprotno preživi debelih 50 ur in več tedensko pred televizijskim zaslonom in dodatnih 21 do 25 ur za spletno življenje.

Androidovi uporabniki bolj altruistični od vase zagledanih »Applovcev«

Zgornjim podatkom primerni so tudi hobiji uporabnikov. Androidov uporabnik najraje hodi v hribe, uporablja splet in gleda serije ali filme, kot najljubši šport pa našteje kolesarjenje ter smučanje. Applovi uporabniki so tu bolj podobni stereotipom uspešnih ljudi, ki delajo v velikih korporacijah. Njihovi najljubši hobiji so telovadba in šport na splošno ter kolesarjenje. Najljubša športa pa sta smučanje in tenis. Precej razlike je tudi na področju splošnih in posebnih interesov. Androidov uporabnik se zanima predvsem za računalnike in tehnologijo, spletne strani ter video igre, med posebnimi interesi pa poleg znanosti in tehnologije najdemo tudi duševno zdravje, dobrodelne zdravstvene organizacije, kolumne in dobrodelne organizacije za otroke.

Applova uporabnica pa je bolj osredotočena nase, saj jo najbolj zanimajo mobilne aplikacije, moda in obleke ter slavne osebe, med njenimi posebnimi interesi pa najdemo London, New York, fitnes, obiskovanje restavracij in telovadbo. Za razliko do Androidovega uporabnika, ki ima najpogosteje za domačega ljubljenčka psa, pa se Applova uporabnica najpogosteje odloči za ribe.