Če združimo na igralski, voditeljski, imitatorski in spletni sceni nezgrešljivega Klemna Slakonjo in daleč najbolj viralen videoposnetek na spletu Gangnam Style, k temu pa dodamo aktualno dogajanje v slovenski politiki, dobimo še en presežek – JJ Style. S plešo na glavi in dudo v ustih, pingvinom v hladilniku, Pižamo v dvigalu in sedeč na stranišču se Slakonja povsem vživi v grosupeljski naglas in vlogo slovenskega premierja. Video je hitro zakrožil po spletu, na Youtubu si ga je v dveh dneh ogledalo že več kot sto tisoč uporabnikov.

V zadnjih letih nas je Slakonja razvadil do te mere, da od njega pričakujemo le najboljše. Tudi tokrat ni razočaral. Iz anonimnega mladeniča je Slakonja v zadnjih nekaj letih zrasel v blagovno znamko, pri kateri je smeh zagotovljen. Po sodelovanju pri Radiu Ga Ga, oddaji Hri-bar in Nekega lepega popoldneva, po Emi in Misiji Evrovizija ter mnogih spletnih videih ima zdaj svojo oddajo Zadetek v petek, v kateri gosti znane Slovence in zabava z imitacijami. Od tu tudi JJ Style, v katerem se preoblečen v Janšo na svoj način dotakne večine tem, s katerimi se premier ukvarja v zadnjem letu.

Dejavniki uspeha spletnega videa

Po mnenju komunikologa Domna Saviča ni enoznačnega recepta za uspešen videoposnetek na spletu. »Obstajajo pa priporočila, s katerimi se da video spromovirati oziroma s katerimi določeni videoposnetki hitreje dosežejo večji učinek. Eden je zagotovo navezava na svetovne trende. Na nekaj, kar se je že izkazalo za zelo popularno. Gangnam Style je eden takšnih primerov,« je dejal Savič. Zato je vprašanje, koliko uspeha bi posnetek požel, če ciljna publika ne bi poznala fenomena Gangnam Style.

Veliko je odvisno tudi od izbora komunikacijskega kanala za širjenje posnetka in ciljne publike, ki jo avtor s posnetkom nagovarja. »Slakonja ima ciljno publiko med mlajšim občinstvom, ki je zelo vešče interneta. Oni so zelo hvaležni za širjenje informacij prek omrežij, saj jih uporabljajo vsak dan,« je pojasnil Savič. Eden od dejavnikov uspeha je tudi navezava na politiko. Savič je dejal, da težko ocenimo, koliko ogledov bi imel posnetek brez tega.

Koliko ogledov mora imeti video, da je uspešen?

»V Sloveniji, ki je zelo majhna, je težko govoriti o številkah. Namen je dosežen, ko se začnejo s spletnimi fenomeni ukvarjati množični mediji,« je pojasnil Savič in dodal, da se z razširjanjem na ustaljene kanale, ki dosežejo večje število ljudi, zadeva še bolj razširi in tako nastane zanka brez začetka in konca.

Eden prvih na spletu zelo uspešnih slovenskih videov je posnel Jurij Zrnec z oglasom za renault. V njem je v vlogi »manekena« pral jeklenega konjička. Ko govorimo o najbolj gledanih slovenskih videih, nikakor ne gre pozabiti na izdelke ekipe Krastać, ki snema zabavne skeče. Eden izmed njih, Carice, je dosegel zavidljivih 750.000 ogledov, kar nekaj drugih pa je videlo več kot 100.000 uporabnikov spleta. Nazadnje so posneli serijo Pr' Hostar, kjer v vasico na Gorenjskem prihajajo gostje, s katerimi prav po gorenjsko obračunajo.

Poseben fenomen je bil tudi Požigalec, kjer pa je šlo za resnični dogodek. V Velenju so pred leti prijeli mladoletnika, ki naj bi podtaknil požar. Prijela sta ga občana, ki sta zaradi svojih izjav v informativni oddaji 24 ur čez noč postala zvezdi. Danes ima posnetek na spletu že skoraj 800.000 ogledov. Eden izmed mladeničev v videu razloži, kako sta požigalca razkrinkala. »Pol mu je pa rekel, ti si ziher požigalec, pa se je zašvical ful.« Fraza »zašvical ful« se je predvsem med mlajšimi prijela celo v vsakdanjem življenju, Požigalec pa je doživel tudi vrsto parodij.

»Videoposnetki so lahko zelo različni. Slakonja je bil eden prvih, ki se je tega lotil sistematično,« je dejal Savič. Gre torej za zelo različne posnetke, ki jim je skupno to, da se javnost nanje pozitivno odzove. Ti posnetki so praviloma smešni, kritični in aktualni. Tako nastane spletni fenomen, ki ga po besedah Saviča skoraj ni mogoče načrtovati. Posameznik lahko vloži veliko premisleka v produkcijo in analizo občinstva, ki bi ga rad nagovoril, a uspeh nikoli ni zagotovljen. »Kaj pretehta, da je neki posnetek zelo dober, drugi pa samo dober, ne vemo čisto zagotovo. Lahko je bil glavni akter, lahko besedilo, spot ali čisto nekaj četrtega,« je sklenil Savič.