Ali je v Šiški kaj smešnega? Bedasto vprašanje, ko pa ne le v Šiški in Ljubljani, ampak v vsej državi že dolgo ni več nič smešnega (razen morda samega dejstva, da je postala smešna država sama). Če pa ostanemo v Šiški, tam vsaj snemajo film z naslovom Šiška Deluxe, o katerem njegov scenarist in režiser Jan Cvitkovič zatrjuje, da bo zanesljivo smešen. Zveni suvereno, kot se sicer spodobi za enega najboljših slovenskih filmarjev, a če se spomnimo njegovega zadnjega celovečerca Arheo (2011), ki je bil vse, samo smešen ne, bi lahko tudi podvomili o tej režiserjevi napovedi.

Prišel je čas za komedijo

»Ko sem končal Arheo, sem vedel, da bo moj naslednji film komedija. Če bom še kdaj snemal, sem si rekel, bo to komedija. Želel sem si, da se ob mojem novem filmu vsi režijo, to je neke vrste moje resetiranje,« pravi Cvitkovič. »Sicer pa sem tudi doslej vse svoje filme zastavil kot komedije, a so se potem obrnili v neko drugo smer. Za tega pa mislim, da bo res komedija. Zakaj sem tako prepričan? Ker sem si zadal tri cilje. Prvi je bil ta, da se zabavam že s samim pisanjem scenarija. Če že pisanje scenarija ne bo zabavno, iz tega tudi ne more nastati zabavna reč. In je bilo zabavno, celo tako, da sem včasih kar jokal od smeha. Drugi cilj je bil ta, da se zabavamo na snemanju filma – in tudi to se dogaja, pa smo šele na sredini. Tretji cilj, ki je tudi najpomembnejši, pa je ta, da bo film napolnil kinodvorane in izzval ogromno smeha, vsaj v Sloveniji. To je res samo cilj, a če le bog da, da ta film pripeljemo do konca – zmeraj se lahko kaj zgodi, vojna, na primer – sem skoraj prepričan, da bo res tako.«

Ali to pomeni, da je torej Jan Cvitkovič »preklopil« na komercialne filme? »Ne, ne, moje edino vodilo je bilo, da je film smešen in zabaven. Tega, ali bo tudi komercialen, seveda ne vem, a toliko bolje, če bo. Moja želja je, da se folk reži in da si filma ne zapomni le po nekaj scenah. Scenarij je natančno napisan in se ga na snemanju tudi držimo, obenem pa poskušamo vsak prizor še izboljšati. To smo sicer počeli že na vajah z igralci.«

Tri zgube in srečen konec

Kot pravi, je scenarij pravzaprav zelo preprost. »Zgodba govori o treh tipih srednjih let, 'luzerjih', ki ne vedo, kaj bi sami s sabo. Enemu izmed njih teta zapusti šiviljstvo, on pa poskuša s picerijo. Zadeva sprva ne gre, po mnogih zapletih pa se le posreči in imamo 'happy end'. Trije protagonisti – igrajo jih Žiga Födransperg, Marko Miladinović in David Furlan – so seveda tudi podrobneje opisani prek njihovih življenjskih zgodb.«

To ne zveni ravno kot komedija, pripomnim. »Pa je,« zatrdi Cvitkovič. »Scenarij temelji na vseh preizkušenih komičnih vzvodih, kot so na primer liki, situacije, preobrati presenečenja in podobno.« Ni pa kakšnih političnih aluzij, me kar malo zaskrbi. »Niti najmanj, te reči me res ne zanimajo. Film se dotika majhnih problemov med ljudmi in mislim, da je lahko prav kot tak veliko bolj političen, če že hočete, kot pa neki film, ki dobesedno govori o politiki.«

Po filmih Kruh in mleko, Odgrobadogroba in Arheo bo Šiška Deluxe torej Cvitkovičev četrti celovečerec. Včeraj so snemali neki prizor v piceriji, pravzaprav skladišču, ki pa ga je scenograf Vasja Kokelj predelal v prav simpatično picerijo (z dobro založenim barom), čeprav malo odročno. Je bilo pač ceneje, kot če bi jo postavili v studiu Viba filma. Filmi, ki jih sofinancira Slovenski filmski center, namreč danes pač ne dobijo prav veliko denarja – Šiška Deluxe je na primer dobil okoli 500.000 evrov, polovico celotnega proračuna, ki ga producent dopolnjuje s koproducenti. Producent pa je Perfo, ki ga vodita Aleš Pavlin in Andrej Štritof; Perfo je doslej produciral številne oglase, videospote in televizijske oddaje (na primer Na terapiji in Mamin dan), na področju filmske produkcije pa se je uveljavil z Izletom in Dvojino v režiji Nejca Gazvode. Po filmu Šiška Deluxe bo Perfo letos avgusta produciral še film Čas nedolžnosti v režiji Blaža Završnika, končuje pa tudi dva mednarodna projekta: tretji celovečerni film režiserja Marka Naberšnika Gozdovi so še vedno zeleni (avstrijsko-slovenska koprodukcija) in Mali Budo (srbsko-slovenska koprodukcija v režiji Danila Bečkovića).