Povesti Cvetje v jeseni, nemara najbolj znane slovenske književne ljubezenske zgodbe, so se ustvarjalci avtorskega muzikala po motivih literarne predloge Ivana Tavčarja – premierno ga bodo uprizorili 17. septembra v Križankah – lotili velikopotezno in z neizmernim navdušenjem. »Veste, kar dlake nam gredo pokonci, ko na vajah opazujemo predstavo, ki nastaja,« je vzdušje v zasedbi opisala producentka projekta Miša Stanko Lukašev. »Ustvariti želimo nekaj značilno slovenskega in upanja polnega, menim pa, da smo se tega lotili na način kot še nihče pred nami. Uspelo nam je zbrati ekipo mladih in hkrati izkušenih ljudi, ki bodo naredili prvi slovenski muzikal v westendovskem slogu.«

»Ideja, ki jo moraš podpreti«

K sodelovanju je pristopil Festival Ljubljana, ki je podprl projekt in mu namenil veliki oder Križank; premieri bodo do 21. septembra sledile še štiri ponovitve. »Ko je Gorazd Slak pred približno letom dni prišel k meni in dejal, da bi rad pripravil muzikal Cvetje v jeseni, je bila moja prva misel: kako to, da se ni tega nihče, vključno z mano, spomnil že prej? Ko naletiš na tako dobro idejo, ti ne preostane nič drugega, kot da se ji pridružiš, in izjemno vesel sem, da smo se tako odločili,« je pozitivne občutke ob nastajajočem muzikalu izrazil tudi Darko Brlek, direktor in umetniški vodja Festivala Ljubljana. »Predstavljajte si, kako mogočne bodo pesmi in zgodbe Cvetja v jeseni v polnih Križankah ob spremljavi orkestra!« dodaja Brlek, ki meni, da smo priče rojstvu nečesa, »na kar bomo vsi zelo ponosni«.

Navdušenje nad možnostjo glasbene in plesne obuditve Cvetja v jeseni je med sodelujoče privabilo številna zveneča umetniška imena. Za vlogo Mete se tako pripravljata Maja Martina Merljak in Nina Pušlar, v vlogi Janeza pa se bosta izmenjevala Matjaž Robavs in Domen Križaj. Hlapca Danijela bo upodobil Jure Ivanušič, njegovo ljubezen, deklo Lizo, pa bosta igrali Ana Kozolc Gregurić in Ana Graselli.

Nova glasbena podoba

Povest o ljubezni med Janezom in Meto sta v odrsko uprizoritev »prevedla« režiser Vojko Anzeljc, ki je med drugim režiral tudi celovečerec Zadnja večerja in televizijsko serijo TV Dober dan, ter izvršni producent Gorazd Slak, sicer programski direktor na Planet TV. »Že od malih nog mi je oče govoril, da je Cvetje v jeseni najboljši slovenski film, z najboljšo zgodbo, in tudi moji otroci so ga pri njemu doma kar naprej gledali. Na neki način je torej ta povest že zelo dolgo in globoko v meni, a ko je Gorazd pristopil do mene z idejo, da bi jo uprizorili kot muzikal, sem moral pošteno zajeti sapo, saj jo je pravzaprav težko prestaviti v današnji čas,« je prvotne pomisleke ob projektu izrazil Anzeljc, ki pa vseeno meni, da nosi zgodba Cvetja v jeseni v sebi toliko pozitivnega, da bo uspešno preživela tudi to preobrazbo.

Glasbo za muzikal je s petnajstimi izvirnimi skladbami prispeval Matjaž Vlašič. Pri ustvarjanju se je načrtno poskušal izogniti povezavi z glasbo Urbana Kodra iz filma Cvetje v jeseni, posnetega leta 1973, v katerem sta se v zgodovino kot Janez in Meta zapisala Polde Bibič in Milena Zupančič. »Filmska tema Cvetja v jeseni je čudovita in zame preprosto nedotakljiva. Zato sem se glasbe lotil povsem od začetka in na drugačen način. Če se bomo z muzikalom po glasbeni plati samo približali uspehu Urbana Kodra iz filma, smo več kot dosegli svoje,« je svoje ambicije razkril Vlašič. Libreto in dramsko besedilo je prispeval stand-up komik in novinar Janez Usenik, ki pravi, da je najbolj vesel tega, da je lahko v procesu pisanja še enkrat prebral knjigo in videl, kako genialna, komična in svetovljanska je: »Upam, da sem to ujel tudi v besedilu muzikala.«